Ślimak

Jak pozbyć się ślimaków?

AdamAdam - specjalista Tipy.pl
Ślimak
1 z 7
Ślimaki często wyrządzają znaczne szkody w ogrodach i na działkach. Zjadają one młodziutkie listki, korzenie i pędy. Są zmorą i utrapieniem właścicieli pięknych roślin a walka z nimi, jak i z innymi szkodnikami nie należy do najprostszych. Tutaj znajdziesz kilka metod i wskazówek jak pozbyć się tych nieproszonych gości z naszego ogrodu.
1
piwo
Piwo

Ślimaki nagie niezwykle wręcz uwielbiają piwo. Poczęstuj je zatem tym przysmakiem, nalewając piwa do puszki po konserwie. Zakop ją w ogrodzie, tak aby krawędzie konserwy były zrównane z ziemią. Ślimaczki pobiegną w nocy do piwa a rano znajdziesz je już potopione. Wyrzuć zawartość puszki i ponownie powtórz całe przedsięwzięcie aż uznasz, że żadnemu ze ślimaków piwa nie brakło.
2
kawa
Kawa

W przeciwieństwie do piwa ślimaki nie cierpią kawy a dokładniej zawartej w niej kofeiny. Spryskaj liście kawą albo rozsyp fusy na ziemi dookoła roślin. Nie obawiaj się, nawet jeśli kawa nie spłoszy wytrwałych upartych Twojego ogrodu przyda się ona świetnie jako wspaniały nawóz dla roślin.
3
pułapka z desek
Pułapka z desek

Połóż jedną lub dwie deski na trawniku, w zacisznym i wilgotnym miejscu. Ślimaki nagie które są "bezdomne" z pewnością chętnie skorzystają z takiego lokum w gorące dni. Podnieś wtedy deski i zeskrob ślimaki prosto do wiadra.
4
sadza
Sadza

Dookoła roślin, które są atakowane przez ślimaki posyp sadzę lub popiół.
5
łapanka
Łapanka

Możesz również wyzbierać wszystkie ślimaki jeśli się tylko nie brzydzisz. Metoda ta wymaga jednak wiele pracy i czasu.
6
sól
Sól

Aby uśmiercić ślimaka wystarczy posypać go solą.
Strona 1 z 7

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (89)

* Pola wymagane

Iwa
31.05.2020
Wystarczy rozsypać pokruszone skorupki jajek,a ślimaki będą unikac tego miejsca.
mirex
08.05.2015
My co wieczór zbieramy ślimaki te bezskorupkowe do pojemnika, a potem wrzucamy do wiadra z wodą i rozpuszczonym kwaskiem cytrynowym ślimaki zdychają natychmiast, a po jakimś czasie całą tą zupę wlewamy do wykopanego dołka gdzie do pracy przystępują juz robaczki które rozkładają wszystko co zostało.. Obok roślin wysypuję rozkruszone skoruoki z jajek no i oczywiscie fusy z kawy.
Hola
08.05.2015
Straszne te rady ....
wojtsa
08.05.2015
myslalem ze piszac "slimakow" autor mial na mysli innego oblesnego szkodnika - komora:) ale sproboje z solą jak przyjedzie do nas:)
lil
08.05.2015
JAK POZBYĆ SIĘ KRETYŃSKICH PISMAKÓW MAJĄCYCH ZA NIC ZAPISY USTAWY O OCHRONIE ZWIERZĄT??
Diesel
08.05.2015
Słuchajcie,u mnie ślimaki przechodzą pod płotem.Gdzieś w zimę słyszałem żeby po prostu pod płot wysypywać popiół z pieca,niby nie sól,ale też je powinno zniechęcić.W tamtym roku je trułem tymi niebieskimi granulkami,ale to jak by nie patrzeć,sypanie trucizny na ziemie pod rośliny.
sasut
08.05.2015
jem sobie kolacyjke a interia mi tu o slimakach... zal ,wiocha i szkoda gadac coraz gorzej z wami, nic tylko piszecie o serialach jakis i durnotach szkoda czasu
Araya
08.05.2015
Sami się posypcie solą !
bata
08.05.2015
posypać solą? Biedne ślimaczki :( bezbronne stworzenia tepione tylko dla tego że chcą jeść. Sama mam ogród jednak ślimaków nie zabijam.
jan
08.05.2015
jak mozna zywemu stworzeiu zadawać takie cierpienia jak posypanie solą. Kto tak postepuje zrobi to też człowiekowi, opamiętajcie sie, jedyny sposób to wyłapanie i do lasu