Lampy samochodowe

Jak wypolerować lampy samochodowe?

MariuszL - specjalista Tipy.pl
Lampy samochodowe
1 z 4

Plastikowe reflektory samochodowe łatwo ulegają zniszczeniu. Łatwo je porysować, często też powstają odpryski po kamykach wypadających spod kół poprzedzających samochodów. Plastikowe reflektory są również bardzo podatne na szkodliwe działanie warunków atmosferycznych. Matowieją również pod wpływem działania promieni słonecznych oraz po używaniu środków nieprzeznaczonych do mycia samochodów. Zniszczone lampy wyglądają po prostu brzydko i dodają lat samochodowi, ponadto znacznie zmniejszają widoczność podczas jazdy po zmroku. Można oczywiście kupić nowe reflektory, ale jest to duży koszt. Na rynku dostępne są również zamienniki, które na pewno nie będą się spisywać tak dobrze jak lampy oryginalne. Takie zniszczone lampy można samemu odnowić, co poprawi ich skuteczność działania i polepszy wygląd całego auta.

P

Do przeprowadzenia tej operacji nie potrzeba żadnego specjalistycznego sprzętu. Będziesz potrzebował: Papierów ściernych przeznaczonych do matowania na mokro 1200 i 2500, taśmy malarskiej do oklejenia karoserii dookoła lampy, to w przypadku gdy nie decydujemy się na wymontowywanie lamp do polerowania, oraz pasty polerskiej mocno ściernej, którą można łatwo kupić w sklepach lakierniczych i z częściami samochodowymi. Należy przygotować również miękkie szmatki do nakładania pasty i polerowania. Po zgromadzeniu potrzebnych materiałów, wykonaj następujące kroki:

1
Zabezpieczenie karoserii taśmą

Umyj dokładnie reflektory, zwróć uwagę na przyklejone drobiny smoły i kawałki kamieni, które później mogłyby rysować reflektory podczas czyszczenia.

Oklej karoserię wokół reflektorów taśmą i zabezpiecz inne elementy wokół reflektorów, przy których będziesz pracował.

2
papier ścierny

Papier ścierny 1200 namocz w wodzie i matuj nim reflektor ciągle maczając go w wodzie, tak aby reflektor cały czas był mokry.

Gdy uznasz, że cały reflektor jest dokładnie zmatowany, powtórz matowanie papierem 2500. Im dłużej i dokładniej matujesz reflektor, tym efekt końcowy będzie lepszy.

3
Wypolerowane lampy samochodowe

Osusz lampę i nałóż na nią warstwę pasty polerskiej, po czym wypoleruj ją miękką szmatką. Poleruj do uzyskania zadowalającego efektu.

Jeżeli po pierwszym polerowaniu nie uzyskałeś zadowalającego efektu, powtórz wszystkie kroki od początku jeszcze raz.

Strona 1 z 4

Powiązane porady

Zardzewiała śruba
klimatyzacja samochodowa
akumulator samochodowy

Komentarze (23)

* Pola wymagane

Bełemwu
22.09.2017
I tak co 3 miesiące... ;)
Najlepiej złapać potem kompresor i prysnąć lampy bezbarwnym.
hekabe
23.01.2017
lampy przednie co najmniej od 10 lat pokrywane są lakierem przeciw-ultrafiolecie (aby nie matowiały na słońcu).Zdarcie tego to odwrotny skutek. Będą chwilowo błyszczeć, a wkrótce zmatowieją i to bardzo!!!
Adamski
09.11.2016
Jacek, nie masz czego się bać :) trochę cierpliwości i zobaczysz jaki będziesz z siebie zadowolony jak zauważysz różnicę przed i po :)
Jacek
09.11.2016
Fajny sposób, ja jednak nie zdecydowałbym się chyba na taką samodzielną robotę. Nie jestem dobrym majsterkowiczem więc chyba po prostu zostawię to mechanikowi.
sqnsument
02.11.2016
aaa
Bizon
13.03.2015
Choćby nie wiem ile polerować refklektory to i tak najpierw należy sprawdzić żarówki. Sprawdźcie czy nie macie tych chińskim bo one dają bardzo mało światła. Wymieniłem wczoraj na Osram i efekt zobaczyłem ntychmiast. Tylko pamiętajcie aby wymieniać parami.
nowelas
10.12.2014
"post Adamski" jest najbliżej prawdy, natomiast niema jednej receptury na renowację czasem wystarczą dwa kroki a czasem 10. Ważne aby przeskoki pomiędzy gradacjami nie były większe niż dwie wartości, a w górnej gramaturze od 800 każda gramatura wzrastająco do S4000. Pamiętajmy, że plexi i pochodne polerujemy FILCEM TWARDYM NA NISKICH OBROTACH DO 1200 obr/min i używamy mleczek polerskich a nie past (bo to jest różnica) polecam MPA5000. Absolutnie potrzebna polerka i szlifierka mimośrodowa o niskim skoku i małym talerzu :), Lakierowanie bezbarwne wskazane, ale nie absolutnie konieczne... powodzenia
AD
10.12.2014
Ten co opisał polerowanie powinien najpierw zaznajomić się z technologia produkcji reflektorów albo zapisać się do szkoły może tam mu powiedzą że polerowanie reflektorów to wielka lipa dlatego ze fabryczne reflektory są lakierowane lakierem
JEŚLI PISZE SIĘ TAKIE OPOWIADANIA powinno się na temat wiedzieć wszystko a nie bajdużyć
rt
10.12.2014
miały być o lampach cz kloszach gimbusowe redaktory
elmex
10.12.2014
polerowanie pastą do zębów to jak polerowanie..lakieru CIFem...:)