Mięta

Jak rozmnożyć miętę?
Boorka - specjalista Tipy.pl

Najlepszy smak i aromat jaki mięta może dać pochodzi z świeżych roślin, które słyną ze swojej siły. Najlepiej zasadź miętę w sezonie wiosennym, a dojrzała i przepełniona smakiem roślina będzie wystarczyć przez całe lato.

Kiedy zasadzić: Marzec – Kwiecień
Zbiory: Sierpień
Czas zasadzenia: 30 minut

P

* Mięta
* Sekatory
* Doniczka lub tacka wysiewna i plastikowa torba
* Mieszanka ziemi kompostowej i perlitu w proporcjach kolejno 2/3 do 1/3
* Sadzak ogrodniczy
* Etykiety

1
Ucinanie rośliny
Urwij sadzonkę mającą ok. 8 cm długości z górnej części dojrzałej mięty. Usuń dolne liście i utnij łodygę poniżej punktu z którego wyrastają listki.
2
Ucinanie czubka mięty
Usuń rosnący czubek rośliny.
3
Rozmnażanie mięty
Wypełnij tackę wysiewną używając mieszanki ziemi kompostowej i perlitu, po czym zrób w niej mały otwór i umieść sadzonkę. Przysyp delikatnie mieszanką ziemi dookoła łodygi i ją ugnieć za pomocą sadzaka ogrodniczego, jednak ostrożnie, aby nie zgnieść łodygi.
4
Mięta
Oznacz etykietą, a następnie dokładnie podlej sadzonkę i umieść tackę lub doniczkę w plastikowej torbie, aby zapobiec wysychaniu mięty. Pamiętaj, aby utrzymywać roślinę dobrze nawodnioną.
?

Wskazówki
* Sprawdzaj regularnie miętę, czy nie znajdują się na niej grzyby i mszyce, które będą widoczne jako rdzawe plamy na dolnej stronie liści. Jeśli taki osad znajdziesz, koniecznie zniszcz roślinę.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Krzysia
28.07.2015
Mam miętę w doniczce i miala na poczatku jak kupiłam duze listki,a po oberwaniu rosna nowe ale juz małe i jest ich duzo wiecej ale drobniutkie,dlaczego?