liście zjedzone przez szkodniki

Jak zwalczać szkodniki?
AdamAdam - specjalista Tipy.pl

Większość szkodników można zwalczyć za pomocą tanich i organicznych substancji. Poniżej znajdziesz sposoby na pozbycie się mszyc, larw, grzybów, gąsienic i pleśni.
1
Mydło w aerozolu doskonale radzi sobie z roztoczami. mszycami i innymi, nieopancerzonymi szkodnikami. Zmieszaj 2 łyżeczki płynu do mycia naczyń, kilka kropli oleju roślinnego i 4 litry wody. Nie należy używać mydła podczas suchych i gorących dni aby nie uszkodzić roślin. Przed użyciem zawsze wypróbuj preparat na kilku listkach.
2
Aerozol siarkowy lub siarczanowo-wapniowy używa się do zwalczania grzybów jak. szara pleśń. Działa na drzewa owocowe, krzewy jagodowe, róże. Środek ten można używać wówczas gdy rośliny znajdują się w uśpieniu na początku sezonu wegetacyjnego, gdy pąki zaczynają dopiero nabrzmiewać. Preparatu nie stosuje się przy temp. powyżej 30 st.
3
Olej ogrodniczy zwalcza jaja i larwy szkodników. Można go używać cały rok na rośliny którym nie opadły jeszcze liście.
4
Bacillus Thuringiensis to bakteria zwalczająca gąsienice i larwy niektórych ciem. Można ją dostać w postaci aerozolu.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane