mydło ozdobne

Jak zrobić oryginalne mydełko?

Kostka mydła jaka jest, każdy widzi. Jednak z takiej właśnie zwykłej kostki można zrobić coś wyjątkowego, czyli mydełko, które będzie prawdziwą ozdobą i ożywieniem dla każdej nudnej łazienki. Gotowe ozdobne mydełko, możemy też zapakować stylowo w celofan i podarować je komuś w prezencie.
P

* Kostka zwykłego mydła
* Miska
* Tarka (zwykła kwadratowa, kuchenna tarka)
* Łyżka (najlepiej drewniana)
* Garnek o takiej wielkości, żeby można było umieścić w nim miskę (jak w łaźni wodnej)
* Foremki (mogą to być foremki do lodu – jeśli mydełka maja być małe, pudełka po jogurtach, foremki jak do babek z piasku i wszystko, co nam przyjdzie do głowy)
* Dodatki do mydełek (zmielone orzechy, miód, olejki zapachowe, migdały itp.)
* Odrobina wody
* Oliwa z oliwek

1
Mydło należy zetrzeć na grubych oczkach tarki do warzyw – dokładnie tak jak ścieramy żółty ser na pizzę. Mydlane wiórki umieszczamy w metalowej misce i dodajemy do nich ok. 5 łyżek wody, aby mydło łatwiej się rozpuściło.
2
W garnku zagotowujemy wodę i umieszczamy na nim miskę z mydłem (w podobny sposób topimy czekoladę). Cały czas mieszamy mydlaną masę i zwracamy baczną uwagę, aby się nie zagotowała. Do rozpuszczonego mydła dodajemy po kolei wszystkie dodatkowe składniki: np. dwie łyżeczki zmielonych migdałów i dwie łyżki miodu. Gdy składniki doskonale się połączą i utworzą jednolita masę, ściągamy miskę z gotującego się garnka i jeszcze przez chwilę mieszamy.
3
Wnętrze przygotowanych wcześniej foremek smarujemy oliwą z oliwek, najłatwiej nałożyć ją np. ręcznikiem papierowym, którym rozsmarowujemy oliwę wewnątrz foremki. Teraz nakładamy do foremek mydlaną masę i wkładamy napełnione formy do lodówki na minimum pół godziny – czas zależy od wielkości foremek, wiadomo, że mniejsze szybciej stwardnieją.
4
Po upływie tego czasu wyjmujemy foremki z lodówki i delikatnie je opukujemy. Mydełka powinny ładnie z nich wyskoczyć.
5
Mydełka są bardzo efektowne, zwłaszcza jeśli mamy dobry pomysł na ich ozdobienie. Jeśli mamy np. foremkę w kształcie rybki, możemy do masy mydlanej dodać nieco błyszczącego brokatu, który będzie najpierw udawał łuski rybki, a w trakcie używania brokat będzie schodził z mydła i przyczepiał się do ciała, pozostawiając je błyszczącym, w sam raz na imprezę.
Innym pomysłem może być dodanie do składu mydełka zmielonych orzechów, dzięki czemu uzyskamy mydełko złuszczające.

Powiązane porady

kwiaty w wosku
bukiet z guzików
rocznica ślubu

Podobne porady

Komentarze (10)

* Pola wymagane

pati1230
22.06.2016
po co perfumy... na kij komuś spirytus w mydle, żeby podrażniał skórę ? proponuję olejki eteryczne - tez mydlo bedzie mialo zapach ale bez spirytusu.
basiaogon
30.11.2015
Do:Sandra333
Oliwę można zastąpić np. olejem takim zwykłym
Sandra333
21.08.2014
Czy można czymś zastąpić oliwę z oliwek ??
Karola
24.01.2014
a jakie to ma być dokładnie mydło? szare?
#19016
19.04.2013
. . . (~") . . . Pomysłowo. Ja bym proponowała dodać zmieloną kawę, aby dobrze złuszczać skore, no i ten zapach.
bisuta
07.01.2013
Tego szukałam!:) Pomysł z dodaniem brokatu bardzo fajny, ale orzechów już bym nie dodała.
monika
19.12.2012
tez przepis jest na jaką ilość mydełek?
moncia
17.12.2012
czy foremki na mydełko muszą być plastikowe? mogą być np metalowe?
sznaps1998
29.11.2012
Brokat do zdobienia np. kartek ... Bedze sie bardzo kleić do skory :)
goska87s
03.11.2012
polecam też dodanie do masy odrobiny perfum, tworząc tym samym mydełko zapachowe