Tutaj jesteś: Komputery > Systemy Operacyjne > System Operacyjny Linux > Jak zainstalować Wine na Ubuntu?
Jak zainstalować Wine na Ubuntu?

Jak zainstalować Wine na Ubuntu?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (110 ocen)
Oceń 
Udostępnij

Chociaż ilość oprogramowania dostępnego dla Ubuntu jest naprawdę spora czasami zdarza się, że trzeba uruchomić aplikację przeznaczoną dla Windows wtedy z pomocą przychodzi nam Wine. Aplikacja umożliwia uruchomienie aplikacji przeznaczonych dla Windows w środowisku unikowym (Linux, Solaris, FreeBSD). Przy standardowej konfiguracji Winie pozwala uruchomić wiele aplikacji, a po dodaniu natywnych bibliotek Windows (jest to niezgodne z licencją programu) liczba aplikacji, które można uruchomić jeszcze rośnie. Winie nie jest emulatorem środowiska Windows dlatego aplikacje w większości zachowują się tak jak w swoim standardowym środowisku bez spadku wydajności np. Adobe Adobe Photoshop CS2 . Za pomocą Winie można z powodzeniem również uruchamiać niektóre gry przeznaczone dla Windows np. Left 4 Dead, Warcraft III czy Call of Duty 4. Poniżej znajdują się wskazówki, które pokażą jak zainstalować Wine i jak za jego pomocą uruchamiać programy z Windows.

1

Na początek musisz zainstalować Winie. Przejdź na stronę „http://www.winehq.org/download/” i pobierz paczkę .deb dla Ubuntu, po pobraniu zainstaluj pobraną paczkę lub uruchom terminal i wpisz „sudo apt-get install wine”.

2

Po zainstalowaniu programu można już uruchamiać aplikację przeznaczone dla Windows wystarczy kliknąć prawym przyciskiem myszy na plik .exe i wybrać „Wine Windows Program Loader”.

3

Przy użyciu Wine można również instalować aplikacje dla Windows, wystarczy prawym przyciskiem myszy kliknąć na plik instalacyjny i wybrać „Wine Windows Program Loader”. Czasem może się zdarzyć, że plik pobrany z internetu nie ma praw do wykonywania należy wtedy w konsoli przejść do katalogu w, którym znajduje się plik i wpisać polecenie „sudo chmod 777 nazwa_pliku.exe”. Po wykonaniu tego polecenia ponownie uruchom instalator używając Wine, pojawi się instalator taki sam jak w Windows.

4

W przypadku uruchamiania programów Windowsowych zainstalowanych na Ubuntu należy kliknąć Aplikacje → Wine → Programy, tam będą wyświetlane aplikacje z Windows zainstalowane na Ubuntu.

Jak zmienić rozszerzenie pliku?
Jak rozszerzyć partycję systemową Windows 7?
Jak zmienić ekran logowania Windows 7?
Jak zainstalować czcionkę do Worda?
 5/5 (110 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

<p>Ubuntu jak każdy inny system operacyjny wymaga od użytkownika poświęcenia trochę czasu na posprzątanie i...
Sprzątanie Ubuntu
Ubuntu jak każdy inny system operacyjny wymaga od użytkownika poświęcenia trochę...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt