Ekran logowania Ubuntu

Jak zmienić ekran logowania Ubuntu?
TomekL - specjalista Tipy.pl

Możliwości modyfikacji ustawień graficznych systemów z rodziny Linux są bardzo duże. Niektóre ustawienia można zmienić w bardzo łatwy sposób inne wymagają pewnej wiedzy, umiejętności i samozaparcia. Aby zmienić ekran logowani w starszych wersjach systemu (do 9.10) wystarczyło użyć Gnome Display Menager , w którym wystarczyło zmienić theme. W nowszych wersjach systemu został zastosowany Gnome Display Menager 2, który został mocno odchudzony i nie daje możliwości zmiany ekranu logowania. W tym artykule opiszę jak w miarę prosty sposób zmienić wygląd ekranu logowania w nowszych wersjach Ubuntu (od 10.4).

1

W wersji 10.4 wystarczy zainstalować program GDM2Setup. Należy dodać do repozytoriów wpis umożliwiający zainstalowanie programu. W konsoli wpisz "sudo add-apt-repository ppa:gdm2setup/gdm2setup", później wpisz polecenie "sudo apt-get update" i przejdź do instalacji programu wpisując "sudo apt-get install python-gdm2setup".

2

Po zakończeniu instalacji uruchom program "System -> Administracja -> Login Screen (GDM2Setup)". Po uruchomieniu programu w zakładce "Wallpaper" można zmienić tło ekranu logowania, a w zakładce "Decoration" można zmienić moty GTK (do pobrania np. ze strony "http://gnome-look.org/").

3

W wersji 10.10 wygląda to nieco inaczej. W konsoli wpisz "sudo apt-get install gnome- control-center", później "export DISPLAY=:0.0" i na końcu włączamy menedżera "sudo -u gdm dbus-launch gnome-appearance-properties", w którym można ustawić theme lub zmienić samo tło ekranu.

4

Czasami zdarza się, że ten sposób nie działa wtedy należy się wylogować i wcisnąć kombinację klawiszy "Ctrl + Alt + F2", uruchomi sie tryb tekstowy systemu, należy podać swój login i hasło i wpisać polecenie "export DISPLAY=:0.0", później "sudo -u gdm gnome-appearance-properties", należy wcisnąc "Ctrl + Alt + F7", pojawi się wtedy okno wyboru tapety i motywu. Po wybraniu tapety i motywu wciśnij "Ctrl + Alt + F2" i wróć do trybu tekstowego, wpisz "exit" wciśnij "Ctrl + Alt +F7" i zaloguj się na swoje konto.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane