Maliny

Jak sadzić maliny?

Boorka - specjalista Tipy.pl
3
Nawożenie

Maliny dobrze reagują na nawożenie organiczne. Można zatem wykorzystać do niego obornik w dawce 40-50 t/ha. Inny sposób to wysiew “nawozów zielonych” na przyoranie.

Jeśli chodzi o nawożenie mineralne, powinno być one przygotowane pod względem zasobności gleby w dane składniki mineralne. Dlatego też najlepszym pomysłem jest wykonanie go dopiero po analizie gleby. Przeciętne dawki są następujące: 150 kg/ha K2O w postaci siarczanu potasu lub 100 kg/ha P2O5  w formie siarczanu potasu.
4
Sadzenie malin

Powodzenie naszej malinowej uprawy zależeć będzie też w dużej mierze od materiału do sadzenia. Niezależnie od tego, na jaką odmianę maliny się zdecydujemy, materiał musi być wolny od chorób, posiadać dobrze rozwinięty system korzeniowy i pochodzić ze sprawdzonego źródła, a więc kwalifikowanej szkółki.

Za sadzenia malin powinniśmy zabrać się jesienią lub wczesną wiosną. Z uwagi na korzystniejsze warunki wilgotnościowe, o wiele lepiej na termin sadzenia wybrać jesień. Rośliny sadzimy w osiadłą glebę, na głębokość o ok. 2-3 cm większą, niż ta, w której rosły w szkółce. Bardzo ważne jest, by po posadzeniu rośliny dokładnie obcisnąć glebę wokół niej.

Przejdźmy teraz do rozstawy roślin. Średnia odległość wynosić powinna 2 m x 0,5 m, lecz jeśli zdecydujemy się na prowadzenie malin w postaci szpaleru podwójnego będzie już ona wynosić 3 m x 0,5 m.
« Poprzednia Strona 2 z 4

Powiązane porady

krzewy jagody goji
Dereń kousa
Jabłoń

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

Romualt
24.10.2016
No tak... randap srandap a potem rak srak
a skąd przecież te malinki takie ekologiczne
brawo brawo... specjalista od siedmiu boleści
psiakrwia
Warholek
03.10.2016
Ladnie pieknie opisane ale kiedy je najlepiej sadzic?
tre
28.07.2015
tre
grazyna2
14.04.2013
Maliny nie wymagają aż tak żyznej gleby. Warto pamiętać o odpowiednim przycinaniu, wtedy dobrze owocują.