Jak zrobić plecioną wycieraczkę

Jak zrobić plecioną wycieraczkę?
Uapka - specjalista Tipy.pl

Wycieraczka jest wizytówką domu. Wiele z nas tak sądzi i już od progu chce, aby ich królestwo prezentowało się jak najpiękniej. Dlaczego więc nie zaszaleć i nie zrobić samodzielnie wycieraczki z liny lub ze sznura? Jest to bardzo proste i prezentuje się naprawdę elegancko.
1
Zanim zaczniesz wypróbuj zrobić miniaturową wersję maty na sznurku. Gdy wyćwiczysz technikę, możesz z powodzeniem zabrać się za robienie maty. Do jej zrobienia będziesz potrzebować około 25 metrów liny lub sznura.
2
Jak zrobić plecioną wycieraczkę 2
Wycieraczkę najlepiej zrobić na płaskiej powierzchni. Przynajmniej na początku, do momentu, gdy masz dwa zestawy liny. Zacznij od zrobienia pętelki jak widać na zdjęciu. Zauważ, żeby zostawić końcówkę liny troszkę dłuższą. Pamiętaj, żeby zrobić dość dużą pętelkę. W końcu chcesz zrobić wycieraczkę pod drzwi, a nie podstawkę pod kubek. No, przynajmniej nie tym razem. Możesz w tym celu wykorzystać zrobioną w ramach ćwiczeń miniaturkę wycieraczki. Nie wiem tylko, czy oby na pewno kubek miał szansę na niej stabilnie stać.
3
Jak zrobić plecioną wycieraczkę 3
Załóż teraz końcówkę liny do góry. Powstały dwie pętelki.
4
Jak zrobić plecioną wycieraczkę 4
Następnie zrób kolejną pętelkę niejako kładąc ją na poprzednich pętelkach.
5
Jak zrobić plecioną wycieraczkę 5
Następnie podłóż drugi koniec liny (ten długi) pod drugą (jeśli chodzi o kolejność robienia) pętelkę.
6
Jak zrobić plecioną wycieraczkę 6
Następnie przeprowadź linę (jej długi koniec) przez pętelki przekładając go na przemian nad i pod liną. Przyjrzyj się dokładnie fotografii, a zrozumiesz.
7
Jak zrobić plecioną wycieraczkę 7
Następnie pracując wciąż tym samym końcem liny przeprowadź go ponownie przez pętelki tym razem z drugiej ich strony wykorzystując tą samą technikę co poprzednio. Prowadź linę nad i pod poszczególnymi linami.
8
Jak zrobić plecioną wycieraczkę 8
Bazę masz już gotową. Teraz wszystko co musisz zrobić to prowadzić dłuższy koniec liny wzdłuż zrobionej bazy przekładając linę nad i pod, nad i pod... aż dojdziesz do końca!
9
Jak zrobić plecioną wycieraczkę 9
Końce zwiąż ze sobą bardzo mocno. Możesz je też przykleić od spodu, aby się upewnić, że się mocno trzymają. Obetnij ich końcówki, aby były jak najkrótsze. Odwróć wycieraczkę na drugą stronę.
10
Jak zrobić plecioną wycieraczkę 10
Gotową matę połóż w wybranym miejscu.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane