Surówka z kapusty i ogórka

Jak zrobić surówkę z kapusty i ogórka?
AnetaZ - specjalista Tipy.pl

Jest to naprawdę świetny przepis na pyszną surówkę z kapusty pekińskiej, jajek i ogórków doprawionych świeżym koperkiem i majonezem. Do przygotowania wystarczy mała główka kapusty pekińskiej lub połowa dużej, możesz również zastąpić ją kapustą czerwoną, która będzie ładnie prezentować się razem z innymi składnikami. Nie zapomnij ostudzić jajek przed dodaniem ich do surówki, ponieważ nie jest wskazane mieszanie ciepłych składników z świeżymi warzywami. Surówka ta nie powinna stać długo w lodówce, ponieważ wszystkie sałatki i surówki przyrządzone z sałat i kapusty pekińskiej, polane sosami szybko tracą sprężystość. Są bardzo pyszne i powinny być szybko zjedzone.

P

* 1/2 kapusty pekińskiej,
* 2 jajka,
* 1/2 ogórka szklarniowego lub 2 ogórki gruntowe,
* Świeży koperek,
* Majonez,
* Sól do smaku.

1
Składniki na surówkę z kapusty i ogórka

Przygotuj wszystkie składniki: wcześniej ugotuj jajka na twardo i ostudź je, umyj koperek i ogórki, przygotuj kapustę: jeśli jest taka potrzeba usuń brzydkie liście i twarde końcówki.

2
Pokrojona kapusta
Kapustę pokrój bardzo drobno, włóż ją do dużej miski.
3
Solenie
Dopraw solą.
4
Zmiękczanie kapusty

Jeśli kapusta jest dosyć twarda, możesz ją nieco zmiękczyć uciskając ją pięścią lub rękami, aż stanie się miękka i delikatna. Przy takim ugniataniu kapusta wytrąci trochę soku.

5
Dodawanie jajka

Obierz jajka które wcześniej ugotowałaś na twardo, pokrój je na połówki, a następnie na pkasterki i dodaj do salaterki z kapustą.

6
Krojenie ogórka

Obierz ogórki ze skórki (jeśli ma twarde nasiona, możesz je również usunąć). Następnie przekrój go na pół i pokrój w cienkie plasterki.

7
Dodawanie koperku

Do wszystkich składników dodaj świeży, drobno posiekany koperek.

8
Dodawanie majonezu
Dodaj majonez (około 1/2 szklanki).
9
Surówka z kapusty i ogórka
Dokładnie wymieszaj wszystkie składniki.
10
Surówka z kapusty

Surówkę tą podawaj jako dodatek do dań głównych. Smacznego!

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane