Brzydki zapach z ust

Jak usunąć przykry zapach z ust?

Boorka - specjalista Tipy.pl
Brzydki zapach z ust
1 z 8
Przykry zapach z ust jest prawdziwą zmorą wielu ludzi. Odbiera pewność siebie w kontaktach towarzyskich i sprawia, że jesteśmy mniej atrakcyjni. Wielu ludzi odczuwa z tego powodu bardzo duży dyskomfort. Nie zawsze jest spowodowany brakiem higieny jamy ustnej. W wielu przypadkach powstaje na skutek próchnicy lub zmian chorobowych w odcinku pokarmowym. Poniżej znajdziecie porady, które wam wyeliminować przykry zapach z ust.
1
soda oczyszczona
Soda oczyszczona

Wyczyść tylną część języka używając sody oczyszczonej, która zmienia równowagę pH i usuwa pozostałości po jedzeniu odpowiedzialne za nieświeży oddech. Co więcej efekt jest niemal natychmiastowy.

2
Aloes
Aloes

Dodaj nieco miąższu z aloesu do pasty do zębów. Produkt ten jest w stanie usunąć przykry zapach z ust, redukując bakterie, wirusy, grzyby, a także znany jest ze swych właściwości przeciwzapalnych.

3
picie wody
Pij wodę.

Kserostomia lub suchość w jamie ustnej to stan, w którym produkcja śliny maleje. Częstym skutkiem ubocznym takiej sytuacji jest nieświeży oddech. Aby nawilżyć jamę ustną należy pić dużo wody, która oprócz tego może również zmyć pozostałości po jedzeniu.

4
olejek z drzewa herbacianego
Olejek z drzewka herbacianego i z mięty pieprzowej

Drzewo herbaciane oraz olejek z mięty pieprzowej słyną z antybakteryjnych właściwości, w szczególności olejek znany jest jako bardzo silny środek dezynfekujący. Stosowanie jest bardzo proste - należy dodać kroplę olejku z mięty pieprzowej do szklanki wody, dobrze wymieszać, następnie dokładnie przepłukać jamę ustną.

5
zatoki
Zatoki.

Zapalenie zatok, przeziębienie lub jeśli sezonowe alergie mogą również powodować przykry zapach w ustach. Oprócz leków, których używasz podczas kuracji możesz płukać gardło wodą z solą, która pomoże odetkać zatoki.

6
czyszczenie języka
Czyszczenie języka.

Podczas szczotkowania zębów większość osób pomija czyszczenie języka, ponieważ nie są świadomi korzyści jakie może im to dać. Jak się okazuje usuwa to z powierzchni resztki jedzenia, wszelkie zarazki, bakterie i płytkę nazębną, które powodują nieświeży oddech i próchnicę.

7
Pietruszka
Zielone warzywa.

Zielone warzywa są bogate w chlorofil, który działa jak wewnętrzny środek czyszczący i neutralizuje toksyny powodujące nieświeży oddech. Jednym z takich odświeżaczy może być pietruszka, której żucie pokazuje niemal natychmiastowe efekty. Jeśli problem z przykrym zapachem z ust jest stały, należy pić codziennie sok z zielonych warzyw.

Strona 1 z 8

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Gosia
22.12.2016
Dokładnie, często przyczyna nie leży w braku higieny. Przyczyną bywa zwykłe zaburzenie równowagi kwasowo zasadowej w organizmie, a tego przyczyn może być wiele. Tak było w moim przypadku, a zlikwidować brzydki zapach i jego przyczynę udało mi się bardzo szybko z pomocą Halitofast. To dzięki dużej zawartości cynku, który przywraca tą równowagę.
arimor
16.02.2013
Przyczyną przykrego zapachu z ust w 90% są gnijące drobiny jedzenia, które osadzaja się w okolicach dziąseł (częste u starszych osób, którym odsłoniły się szyjki zębów, a dziąsła osiadły) albo w kieszonkach migdałów. Jeżeli problem dotyczy dziąseł, można go łatwo rozwiązać kupując specjalny irygator do oczyszczania jamy ustnej strumieniem wody (do kupienia np. w sklepach internetowych, w tym samym dziale co szczoteczki) albo małe, jednorazowe irygatory zakończone igłową końcówką (do kupienia w drogeriach lub marketach). Używając irygatorów bez problemu usuniemy cząsteczki żywności zalegające w dziąsłach i tym samym natychmiast pozbędziemy się przykrego zapachu. Jeżeli problem dotyczy migdałków, po dokładnemu przyjrzeniu się im w lusterku, dostrzeżemy w ich kieszonkach białawe grudki. Wówczas najlepiej udać się do laryngologa, który podpowie nam, w jaki sposób oczyszczać migdałki. Dodatkowo można także od czasu do czasu ssać antybakteryjne tabletki np. tymianek i podbiał - zapobiegną one namnażaniu się bakterii.