sarny

Jak odstraszyć sarny?

MatMat - specjalista Tipy.pl
sarny
1 z 8
Sarny potrafią dokonać ogromnego spustoszenia w ogrodzie czy na działce. Chodzą i zjadają wszystko, z czego jesteśmy tak dumni - warzywa, owoce i rośliny ozdobne. Poniżej kilka wskazówek i porad dotyczących płoszenia saren.
1
sposoby na sarny w ogrodzie - krok 1
Sarny i jelenie nie cierpią zapachu i smaku surowych jaj. Do 2 litrów wody dodaj 6 jaj i dokładnie wymieszaj. Tym roztworem spryskaj rośliny. Sarny będą się trzymały z daleka aż do momentu gdy spadnie pierwszy deszcz. Powtarzaj zatem ten zabieg co pewien czas.
2
sposoby na sarny w ogrodzie - krok 2
Sarny nie znoszą również mydełek zapachowych. Należy jednak pamiętać, że nie wystarczy takie jedno mydełko. Aby odstraszyć sarny mydła należy wieszać dookoła całej posesji w odległości około 3 metrów jedno od drugiego, aby utworzyły coś na kształt pachnącego muru.
3
sposoby na sarny w ogrodzie - krok 3
Sarny odstraszają również rzeczy pochodzące od człowieka i nim pachnące np. przepocone skarpety czy ludzkie włosy. Skarpety można wieszać w ogrodzie w woreczkach z gazy na gałęziach drzew. Co do włosów to można kłaść po kilka na niektórych roślinach - oczywiście tych, które są smaczne dla saren.
4
sposoby na sarny w ogrodzie - krok 4
Sarny nie lubią również niektórych roślin jak np. bylica pospolita, lawenda, szałwia. Te aromatyczne rośliny posadź na obrzeżach swojego ogrodu. Niezjadliwe wg saren są również: begonie, żonkile, irysy, nagietki, kosmos pierzasty, naparstnica, peonie, wyżlin. cynie, krzaki bukszpanu, krzewy ostrokrzewu, jałowiec, bez oraz z drzew: świerki i sosny.
5
sposoby na sarny w ogrodzie - krok 5
Z uwagi na to, że sarny nie lubią mocnych zapachów, dobrze odstrasza je również czosnek i cebula.
6
sposoby na sarny w ogrodzie - krok 6
Najlepszym sposobem na trzymanie saren z daleka od naszej działki czy ogrodu jest postawienie wysokiego płotu (co najmniej na 2,5 m ze względu na to, że niższy płot sarna potrafi przeskoczyć).
7
sposoby na sarny w ogrodzie - krok 7
Jeśli sarny zjadają niektóre z naszych roślin wówczas najlepszą metodą będzie owinięcie pnączy drutem kolczastym (w przypadku krzewów czy małych roślinek może to się okazać niemożliwe).
Strona 1 z 8

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (28)

* Pola wymagane

NMR
01.04.2019
Mam działkę ogrodzona na ROD,dzisiejszej chyba nocy wszystkie tulipany obgryzione i wyciągnięte na wierzch. Śledztwo przeprowadziłam, są ślady sarny. Nigdy tego nie było, a tej wiosny już i łoś był. A tak lubię je, ale co pod "nosem" na nie burczałam, to tylko mąż słyszał.
jaro
01.03.2019
tylko sidła i kukurydza moczona w srodku do zwalczania perzu
leśny chop
09.09.2016
Kupcie se psa typu golden albo owczarek i go na noc na ogród puszczajcie. Pies bedzie szczesliwy a sarny i dziki beda sie trzymały z daleka od jego terytorium.
Działkowiec
07.03.2016
Ble...ble...ble..wszyscy bardzo mądrze piszą,ale nikt nie napisał" Jak odstraszyć sarny" ?? Szkoda czasu na czytanie tego...
magdalenawasiewska
20.08.2015
pozdrawiam wszystkie #Yo
Leśnik
30.06.2015
To nie sarny... tylko jelenia...
lufio
30.06.2015
A na zdjeciu jelenie i to amerykanskiea polowe wymienionych roslin sarny chetnie jedza szczegolnie lawende. Kompletna amatorka redaktorku
Jo
30.06.2015
Mam skuteczniejszy sposób, egzorcyzmy i indiańskie tańce ;-)
ranczo kupala
30.06.2015
Przyjmiemy jedna pare do mini zoo
bello
30.06.2015
wszystkie zwierzęta już wam przeszkadzają! niedługo sami zostaniecie i będziecie marzyć, żeby jakieś zwierzę zobaczyć. Opamiętajcie się, to przez drogi, autostrady, wycinki, zwierzęta głupieją, nie wiedzą gdzie szukać jedzenia!