Ćwiczenia rozciągające kręgosłup

Jak łagodzić bóle menstruacyjne za pomocą ćwiczeń rozciągających?

Sooonia - specjalista Tipy.pl
Skurcze menstruacyjne lub bolesne miesiączki to przypadłość, z którą zmaga się większość kobiet i która polega na rytmicznym kurczeniu się macicy, po to, aby mogła ona wydalić z organizmu krew i pozostałą tkankę menstruacyjną. Skurcze są powodowane przez prostaglandyny, czyli hormony produkowane przez organizm, prowadzące do skurczów mięśni, i zazwyczaj zaczynają się na 1-2 dni przed początkiem miesiączki i następnie trwają jeszcze przez kolejne 2-4 dni. Badania wskazują, że około 50% dorosłych kobiet cierpi z powodu takiego bólu i, że prawie 90% dojrzewających dziewczynek doświadcza skurczy menstruacyjnych.
1
Rozciąganie się przynosi ulgę przy skurczach menstruacyjnych.

Ćwiczenie na bóle menstruacyjne I

Stań ze stopami rozstawionymi nieco szerzej niż szerokość ramion. Zegnij się w talii dotknij lewą ręką lewej stopy, podczas gdy prawą rękę próbuj utrzymać prosto w powietrzu. Powtórz ćwiczenie z udziałem prawej ręki i prawej stopy. Wykonaj ćwiczenia jeszcze kilkakrotnie, za każdym razem zmieniając rękę i stopę.

2
Ćwiczenie na bóle menstruacyjne II

Usiądź na podłodze i złącz ze sobą podeszwy stóp, układając nogi na wzór diamentu. Spróbuj utrzymać powierzchnie obu kolan przy podłodze. Pochyl się do przodu i zrób wydech, następnie powróć do pozycji podstawowej i zrób wdech. Powtórz ćwiczenie kilka razy.

3
Ćwiczenie na bóle menstruacyjne III

Usiądź na swoich piętach na podłodze, tak aby nogi były złożone, a kolana znajdowały się przed Tobą. Powoli się zginaj do momentu, aż Twoja klatka piersiowa dotknie kolan, a czoło dotknie podłogi, podczas gdy ramiona będziesz mieć wyciągnięte z tyłu za sobą. Utrzymaj taką pozycję na dodatkowe kilka minut i oddychaj normalnie.

4
Dlaczego to działa.

Istnieją trzy mięśnie rozłożone po obu stronach miednicy, przebiegające od dolnej części kręgosłupa do górnej części uda (mięsień lędźwiowy większy, mięsień lędźwiowy mniejszy i mięsień biodrowy, które wchodzą w skład mięśnia lędźwiowo-biodrowego). Ściśnięty mięsień lędźwiowo-biodrowy może przyczyniać się do powstawania skurczy menstruacyjnych, tak więc rozciąganie go może przynieść ulgę od bólu.

5
Zasady bezpieczeństwa.

Jeżeli Twoje skurcze utrzymują się nawet po wykonaniu serii rozciągających ćwiczeń, skontaktuj się ze swoim lekarzem, aby przeprowadzić serię kompleksowych badań.

Powiązane porady

ćwiczenia na poprawę wzroku
skurcze mięśni
Ból pleców

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

Marlena
29.07.2016
Uprawiam sport, chodzę na siłownię, biegam, rozciagam się i nic. 5 ketonali i dopiero idzie wytrzymać. Niektórym z nas nie jest dane :( dwa dni wyjęte z życia w każdym miesiącu.
An
12.04.2016
U mnie bóle menstruacyjne poszły całkowicie w zapomnienie po ok. 3 miesiącach codziennych ćwiczeń i regularnego biegania.... Przez tyle lat się człowiek męczył, a wystarczyło być bardziej aktywnym.
Patrycja
27.01.2016
Bóle przeszły. Popłakałam się ze szczęścia. Nie muszę już zażywać kilogramów ibupromu.
ola17
12.01.2015
Pomaga, jednak tylko chwilowo. Musiałabym robić te ćwiczenia co 10 minut. Lekarze twierdzą, że taka moja natura i pozostają mi tylko przeciwbólowe.