Pływające dziecko

Jak oswoić dziecko z wodą?
Sooonia - specjalista Tipy.pl

Niektóre dzieci są bardzo zrażone do wody i nauka pływania spędza sen z powiek niejednej mamie czy tacie. Jeśli lubicie wyjeżdżać nad wodę w wakacje warto zadbać o wczesną adaptację dziecka do środowiska wodnego. Nie ulega wątpliwości, że dzieci, które czują się w wodzie jak rybki uczą się dużo szybciej. W przypadku dzieci, które boją się wody jest to szczególnie ważne. Poniżej znajdziecie porady, które pomogą wam oswoić malucha z wodą.
1
Po pierwsze, najpierw musisz przyzwyczaić dziecko do małych ilości wody. Jeżeli nadal myjesz maluszka za pomocą chusteczek dla dzieci albo wilgotnej gąbki, będzie on zszokowany kiedy zostanie zanurzony w wodzie. W związku z tym zaczynaj od małych kroczków.
2
Najpierw pozwól swojemu dziecku obserwować innych ludzi w wodzie. Jeżeli masz już nieco starsze dziecko w domu, które kąpie się pod Twoją opieką, weź ze sobą maluszka, który widząc swojego starszego braciszka albo starszą siostrzyczkę w wodzie, będzie miał szansę zauważyć, że kąpiel to bezpieczna i świetna zabawa. Stopniowo przysuwaj się z maluchem coraz bliżej wanny i stwórz możliwość, aby mógł zamoczyć rączkę i trochę się pochlapać.
3
Następnie spróbuj nalać trochę wody do wanienki dla dzieci, miednicy alb zlewu. Osadź dziecko na krawędzi (cały czas mocno i pewnie trzymając!), tak żeby mogło ono zanurzyć palce w wodzie. Nie musisz myć maluszka, po prostu pozwól mu przyzwyczaić się do tego, że ma mokre stopy. Powtarzaj to ćwiczenie, za każdym razem dodają coraz więcej wody, do momentu aż nóżki dziecka zostaną całkiem przykryte wodą. Zachęć swojego brzdąca, do tego, żeby trochę poskakał (większość dzieci to lubi), tak aby za każdym razem zanurzał się w wodzie coraz bardziej.
4
Kiedy Twoje dziecko poczuje się już wygodnie i pewnie, siedząc w wanience pełnej wody, rozpocznij proces od nowa, tym razem przyzwyczajając dziecko do zwykłej wanny. Teraz kiedy maluch dobrze czuje się będąc mokrym, powinno pójść znacznie szybciej. Weź ze sobą kilka znanych dziecku zabawek albo zorganizuj typowe zabawki do zabawy wodzie, po to żeby mógł pobawić się nimi w trakcie kąpieli.
5
Kiedy Twój maluch będzie już całkowicie komfortowo czuł się w wannie, czas ruszyć z nim na basen, nad rzekę lub lokalne jezioro.
6
Wybierz taki czas i miejsce, aby nie było zbyt tłoczno. Głośni ludzie i mnóstwo pluskania, będą się zbyt mocno różnić od doświadczeń nabranych w domowej wannie i może to mocno przestraszyć malucha.
7
Zacznij od wzięcia dziecka na ręce (gdzie automatycznie będzie się czuło bezpiecznie) i zacznij wchodzić powoli do wody, trzymając dziecko. Krok po kroku zbliżaj się do coraz bardziej głębokiej wody, pozwalając, żeby woda opływała maluszka. Rób przerwy, najpierw kiedy woda zacznie przykrywać kostki , a później dziecięcą talię. W ten sposób dasz dziecku szansę przyzwyczaić się do uczucia, że znajduje się razem z Tobą w ‘wielkiej wannie’.
8
Jeżeli w którymś momencie, Twoje dziecko poczuje się nieswojo, wejdź z powrotem na płytszą wodę i spróbuj ponownie po kilku minutach. Być może uda Ci się zanurzyć dziecko aż po klatkę piersiową już pierwszego dnia, jednak nie bądź zawiedziona jeśli tak się nie stanie i będziesz musiała odbyć jeszcze kilka wycieczek na basen, żeby maluch mógł się poczuć dobrze w wodzie i by mógł zacząć być przekazywany sobie w basenie między innymi członkami rodziny.
9
Im więcej czasu zainwestujesz w oswajanie swojego maluszka z wodą, w sposób powolny i komfortowy, tym większe szanse, że Twoje dziecko stanie się w końcu pewnym siebie pływakiem.
!

Uwaga!
* NIGDY NIE ZBLIŻAJ SIĘ Z NIEMOWLĘCIEM DO WODY, JEŻELI W TWOIM OTOCZENIU NIE ZNAJDUJE SIĘ OSOBA PRZESZKOLONA W UDZIELANIU PIERWSZEJ POMOCY NIEMOWLĘTOM.
* NIGDY NIE PŁYWAJ SAMA.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane