Tutaj jesteś: Komputery > Sprzęt Komputerowy > Komputery Osobiste (PC) > Jak wyczyścić ekran LCD?

Jak wyczyścić ekran LCD?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3/5 (13 ocen)
Oceń 
Udostępnij

Płaskie monitory, znane również jako monitory LCD, różnią się trochę od swoich kuzynów CRT, jeśli chodzi o sposób ich czyszczenia. Twój standardowy monitor CRT może być czyszczony w zasadzie w taki sam sposób jak każda inna szklana powierzchnia w Twoim biurze lub domu. Jednak płaskie monitory wymagają nieco więcej szczególnej ostrożności w trakcie ich mycia. Ich wyświetlacze są znacznie bardziej wrażliwe i mogą bardzo łatwo ulec zadrapaniom i uszkodzeniom. To samo tyczy się Twojego telewizora LCD. Podążaj według poniższych prostych kroków, aby w kilka minut wyczyścić bezpiecznie swój płaski monitor.

1
Wyłącz monitor. Kiedy ekran jest czarny, łatwiej będzie dostrzec brudne lub tłuste miejsca.
2
Użyj suchej, miękkiej szmatki i bardzo delikatnie przetrzyj ekran. Idealnym wyborem będzie zastosowanie szmatki z mikrofibry, której używa się też np. do czyszczenia okularów. (Patrz Wskazówka nr 1 pod artykułem, dotycząca rodzajów szmatek, których należy unikać.)
3
Jeżeli sucha szmatka nie była w stanie całkowicie usunąć plam brudu lub tłuszczu, nie naciskaj mocniej, po to by je zetrzeć.
Bezpośrednie naciskanie na monitor LCD może bardzo często spowodować wypalenie pikseli.
4
Jeżeli jest to konieczne, zwilż nieco ściereczkę w destylowanej wodzie albo w roztworze, zawierającym w równych proporcjach destylowaną wodę i biały ocet. Wiele firm oferuje w sprzedaży malutkie buteleczki ze specjalnym płynem do czyszczenia płaskich ekranów LCD w sprayu, jednak mieszanka wody i octu jest zazwyczaj równie efektywna. (Patrz Wskazówka nr 2 poniżej, dotycząca tego jakich produktów należy unikać.)
5
Plastikową krawędź, która otacza monitor, możesz wyczyścić przy pomocy uniwersalnego środka do czyszczenia, ale miej na uwadze, aby unikać kontaktu płynu z ekranem.
Jak sformatować dysk?
Jak zresetować BIOS?
Jak zwiększyć wydajność laptopa?
Jak wyłączyć touchpad w laptopie?
Wskazówki
  • Unikaj używania papierowych ręczników, papieru toaletowego, chusteczek higienicznych albo czegoś takiego jak np. twoja własna koszula, do wycierania monitorów LCD. Produkty te nie są wystarczająco delikatne i mogą zarysować ekran.
  • Unikaj preparatów do czyszczenia, które zawierają amoniak, alkohol etylowy, aceton, toluen, kwas etylu lub chlorek metylu. Te środki chemiczne mogą zareagować z materiałami, z których wykonany jest monitor LCD i doprowadzić np. do zżółknięcia ekranu albo spowodować jakieś inne uszkodzenia.
  • Nigdy nie spryskuj monitora LCD bezpośrednio płynem, gdyż może on wsiąknąć w ekran i spowodować szkody.
 3/5 (13 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (6)

fgjf - 2016-12-13
Kolega "lord martin" pisze tak złośliwie z nienawiści do bliźnich czy z głupoty? Jeśli ekran jest zabezpieczony prawdziwym szkłem, to owszem alkohol mu nie zaszkodzi. Mój np jest pokryty tworzywem sztucznym. Karol pisze, że mu ekran zrobił się jak mleczna żarówka. Więc potwierdzam "Unikaj preparatów do czyszczenia, które zawierają amoniak, alkohol etylowy, aceton, toluen, kwas etylu lub chlorek metylu. Te środki chemiczne mogą zareagować z materiałami, z których wykonany jest monitor LCD".
lord martin - 2016-05-27
100% skuteczny i bezpieczny jest isopropyl lub alkohol eylowy. bez wody.
Karol - 2015-07-17
Wiem, że wpisy są sprzed 1,5 roku, ale odpowiem Gregowi, że to nie są bzdury!!! Sam sobie załatwiłem monitor LG płynem do czyszczenia W5 (absolutnie nie twierdzę, że płyn jest do bani) - ale po popryskaniu płynem i jego szybkim wchłonięciu monitor właściwie nadawał się tylko do kosza. Nie dało się już na tym pracować.
ardian - 2014-10-06
Lubie mizerje :)
Greg - 2014-01-03
Wsiąknąć w ekran :-)))) A to dobre. Kto takie bzdury wypisuje?
kratox - 2012-05-24
Podobno najnowsze telewizory Philips np te z serii 9000 wyposażone w filtr moth eye poza powłoką antyrefleksyją nie przyciągają kurzu co za tym idzie nie musimy się już wstydzić gdy słońce zawita do naszego salonu. ;)
 
Jeżeli nie przepadasz za sprzątaniem, to podpowiemy ci jak uprościć sobie to zadanie. Jeżeli chcesz wiedzieć jak...
Triki które ułatwią ci sprzątanie
Jeżeli nie przepadasz za sprzątaniem, to podpowiemy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt