mężczyzna

Jakie są objawy andropauzy?

Andropauza to okres w życiu mężczyzny, który jest zapowiedzią starości. Jest to zazwyczaj powiązane z różnego rodzaju dolegliwościami, które dopadają mężczyzn przeważnie ok. 50 roku życia. Zostało to zdefiniowane jako zbiór zmian biologicznych, które dopadają mężczyzn właśnie w tym wieku. Są one charakterystyczne i występują u większości populacji. Andropauzę można porównać do menopauzy. Można powiedzieć, że jest to męska forma menopauzy. Przeważnie słyszymy sporo na temat żeńskiej formy tego etapu życia. Czas to zmienić. Warto zdawać sobie sprawę z dolegliwości, które może nieść za sobą andropauza. Może ale nie musi. Każdy jest inny i inaczej może przechodzić ten etap w życiu. W tym artykule znajdziesz informację na temat andropauzy, jej objawów i przebiegu.
1
Po pierwsze, należy sobie powiedzieć jakie są przyczyny andropauzy? Tak jak w żeńskiej formie, jest ona spowodowana wahaniami hormonalnymi, zmianami fizjologicznymi oraz psychologicznymi, które są związane ze zbliżającą się starością. Jakie objawy są charakterystyczne? Po pierwsze jest to spadek poziomu męskiego hormonu, czyli testosteronu. Niesie to za sobą różne konsekwencje. Do jednej z nich można zaliczyć spadek libido. U mężczyzn w tym wieku zmniejsza się chęć uprawiania seksu. Niektórzy mężczyźni mogą mieć problemy z potencją.
2
Kolejnym charakterystycznym objawem dla andropauzy jest utrata włosów. Jest to także związane ze zmianą poziomu testosteronu. Wypadanie włosów może być dziedziczne (ze strony matki, bądź ojca). Właśnie to może warunkować łysienie. Nie zawsze dochodzi do wypadania włosów. Jeśli już do niego dojdzie, nie musi to być znaczące.
3
Kolejnym widocznym objawem starzenia się jest przyrost wagi. Jednakże tłuszcz zbiera się głównie w okolicy brzucha. W tym okresie prawdopodobieństwo przytycia w tych miejscach jest większe, dlatego też ważna jest aktywność fizyczna. W tym wieku przeważnie mężczyźni zaniedbują kondycję fizyczną. Jeśli chcesz temu zapobiec to zacznij uprawiać sport.
4
Część objawów ma charakter psychologiczny. Dokładnie chodzi tutaj o zwiększoną drażliwość, odczuwanie niepokoju, bądź lęku. Często mężczyźni mogą być znudzeni swoją pracą, a tym samych mogą odczuwać brak zadowolenia z życia. Dlatego też często szukają różnego rodzaju alternatyw, które przywrócą im radość z życia. Dodatkowo mogą pojawić się trudności z koncentracją oraz zapamiętywaniem.
5
Andropauza charakteryzuje się także zmniejszeniem masy kostnej. Podobnie jest w menopauzie. Dlatego też osoby starsze są bardziej podatne na złamania. Ważne jest to, żeby wzmacniać słabe kości. Można to zrobić, min. przyjmując witaminę D. Często w tym okresie pojawia się również nadciśnienie tętnicze.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

uderzenia gorąco
Zdjęcie w zdjęciu
eliksir młodości

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane