Brudny wentylator

Jak wyczyścić wentylator w komputerze?

Sooonia - specjalista Tipy.pl

Kurz na wentylatorze Twojego komputera jest prawdopodobnie najbardziej poważnym zagrożeniem, związanym z brudem. Kurz przez cały czas jest wciągany do obudowy. W trakcie upływu czasu zaczyna on zatykać zarówno źródło zasilania, jak i wentylatory chłodzące. Im więcej kurzu osiada na ostrzach i na silniczkach tym mocniej muszą one pracować. Jeżeli to zbieranie się kurzu będzie się rozwijać niekontrolowanie, wentylatory mogą pracować wolniej albo w rezultacie całkowicie przestać działać. To z kolei może doprowadzić do poważnego przegrzania wewnątrz obudowy, które może spowodować awarię, a nawet utratę danych.

1
Będziesz potrzebować puszki ze sprężonym powietrzem. Zacznij od wyłączenia komputera z zasilania, następnie usuń obudowę i zlokalizuj wentylatory. Zaczynając od źródła zasilania wdmuchuj powietrze w wewnętrzne szczeliny obudowy, celując tak aby kurz wylatywał tyłem.
2
Następnie, zacznij wdmuchiwanie powietrza do wentylatora wlotowego (jeżeli taki jest), po to żeby wypchnąć jeszcze więcej kurzu tyłem. Na końcu, odmuchaj ostrza wentylatora wyciągowego, tak aby pozostały czyste. Jeżeli to możliwe, skieruj powietrze zaraz pod centralnym punktem, w którym silniczek napotyka na zespół wentylatora i dmuchnij raz jeszcze. Powtórz ten proces w przypadku każdego wentylatora, trzymając puszkę z powietrzem pionowo przez cały czas.
3
Teraz możesz znowu włączyć komputer i podczas gdy, wentylatory się kręcą, dmuchnij w nie raz jeszcze sprężonym powietrzem, po to żeby faktycznie, całkowicie pozbyć się kurzu.
?

Wskazówki
* Nie zapomnij również przedmuchać powietrzem przez otwory w obudowie komputera. Jeśli będą zatkane kurzem, wentylatory nie będą w stanie efektywnie wydalać z komputera gorącego powietrza.

Powiązane porady

komputer
BIOS

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Jajco
09.11.2016
PRZEDE WSZYSTKIM wynieś komputer daleko do domu swojego i sąsiadów i załóż maskę przeciwpyłową. Lekki wdech takiego kurzu skończy się na pewno atakiem kaszlu. Nie lepiej na początek delikatnie odkurzyć odkurzaczem i delikatnym pędzelkiem???
Krzysiek
16.08.2016
Dość poważny problem z tym kurzem. Wielu użytkowników nie widzi skali problemu a prawda taka że to cichy zabójca komputetów