esencje kwiatowe

Jak działa terapia kwiatowa?

Terapia kwiatowa jest stosunkowo nową metodą w leczeniu różnych dolegliwości. Wymyślił ją Edward Bach (1886 – 1936), który był lekarzem, bakteriologiem, patologiem oraz homeopatą. Doktor Bach chciał pomóc swoim pacjentom i prowadził różnego rodzaju badania i obserwacje. Skupił się głównie na kwiatach. Bach podchodził do leczenia chorób holistycznie. Uważał, że wraz z leczeniem fizycznych symptomów należy leczyć również psychikę. Jego zdaniem napięcia fizyczne pochodzą min. ze złości, stresu, poczucia żalu, gniewu itd. Powoduje to różnego rodzaju choroby. W celu uleczenia swoich pacjentów postanowił posłużyć się ekstraktami kwiatowymi, które sam opracowywał. Stosował do tego dziko rosnące rośliny. Po pewnym czasie metoda ta zaczęła przynosić rewelacyjne efekty. Ten artykuł przybliży ci tą terapię.
1
Jak działa terapia kwiatowa? To proste. Można powiedzieć, że jest to nauka własnych emocji i stanów psychicznych wspierana różnymi eliksirami kwiatowymi. Doktor Bach podczas wizyty pacjenta rozmawiał z nim o jego obecnej sytuacji emocjonalnej. Pomagał zrozumieć uczucia. Dzięki temu pacjenci byli bardziej świadomi swoich zachowań oraz reakcji. Tłumaczył im, że właśnie z negatywnych stanów psychicznych biorą się różne napięcia wewnętrzne, które mogą doprowadzić do choroby. Można powiedzieć, że doktor Bach podchodził do pacjenta w sposób holistyczny.
2
Edward Bach przygotował 38 esencji kwiatowych, których działanie było przypisane do określonego stanu psychicznego. Jedna esencja była stosowana do jednego stanu psychicznego. Możliwe było również mieszanie tych eliksirów. Robił to lekarz dostosowując odpowiednio eliksir do stanu chorobowego. Przez to każdy eliksir był dostosowany do innej osoby. Jak stosowano esencje u pacjenta? Przeważnie podawano je doustnie. Były to delikatne roztwory, które były bezpieczne dla pacjentów. Nie powodowały, żadnych uzależnień. Nie można ich było przedawkować.
3
Główną mocą, którą przypisywało się tym esencjom, była moc kwiatów. W homeopatii ich lecznicze znaczenie było znane od dawna. Edward Bach twierdził, że kwiaty potrafią harmonizować ciało i duszę człowieka. Różnorodność kwiatów spowodowała, że większość chorób miała odzwierciedlenie w esencjach kwiatowych. Obliczono, że z 38 ilości esencji możliwe jest otrzymanie 293 mln kombinacji. Energia kwiatów pozwala na szybką transformację różnych stanów na poziomie myśli, emocji czy też innych zachowań.
4
Niektórzy twierdzą, że esencje kwiatowe w tej terapii pełniły funkcję placebo. Nie dowiesz się tego, dopóki nie wypróbujesz tej metody leczenia. Każda metoda jest dobra, jeśli pomaga pacjentowi wyjść z choroby. Jest wielu przeciwników i zwolenników terapii kwiatowej. Jak już wcześniej wspomniano, to od ciebie zależy, czy z niej skorzystasz.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane