Próchnica zębów

Jak zapobiegać próchnicy zębów?
Sooonia - specjalista Tipy.pl

Popularne ubytki, znane również pod nazwą próchnicy zębów, powstają w chwili, gdy nalot, czyli lepka substancja, która formuje się na zębach, łączy się z cukrami pochodzącymi z jedzenia lub z organizmu. Ta mieszanka prowadzi do produkcji kwasów, które atakują szkliwo zębów. Próchnica jest bardzo popularną chorobą zębów, ale na szczęście można jej łatwo zapobiegać.
1
Codziennie szczotkuj zęby.

W walce przeciwko powstawaniu ubytków, najważniejszą sprawą jest to, aby właściwie i dokładnie szczotkować zęby. Należy myć zęby przynajmniej dwa razy dziennie, za pomocą szczoteczki o miękkim włosiu i stosować do tego pastę do zębów, zawierającą fluor.

2
Codziennie używaj nitki dentystycznej.

Pozostałości po posiłkach wchodzą między zęby w trakcie jedzenia. Jeżeli resztki te nie zostaną usunięte, mogą doprowadzić do powstawania ubytków. Codzienne używanie nici dentystycznej jest najlepszym sposobem na to, żeby usunąć resztki jedzenia z powierzchni między zębami.

3
Zdrowo się odżywiaj.

Właściwe odżywanie odgrywa znaczącą rolę w utrzymywaniu dobrego zdrowia jamy ustnej. Jedzenie zdrowych i odżywczych przekąsek oraz ograniczenie ilości przyjmowanych cukrów, np. w postaci słodzonych napojów gazowanych, pomoże Ci zapobiegać powstawaniu osadu na zębach.

4
Odwiedzaj swojego dentystę.

Wiele ubytków może być wykrytych jedynie przez dentystę albo dentystyczne prześwietlenie rentgenem. Regularne odwiedzanie dentysty w celu zrobienia przeglądu zębów i ich oczyszczania jest kluczowym czynnikiem, mającym wpływ na zapobieganie powstawania ubytków oraz na utrzymywanie najwyższej higieny jamy ustnej.

5
Pozwól dentyście na lakowanie.

Lakowanie zębów jest formą ochronnej tarczy, którą dentysta aplikuje na gryzących powierzchniach tylnych zębów w jamie ustnej. Impregnat chroni zęby przed powstawaniem ubytków, poprzez osłanianie ich przed bakteriami i osadem. Impregnaty są bardziej popularne u dzieci, z powodu procesu wyrastania nowych stałych zębów, sprawdzają się jednak także w przypadku dorosłych osób.

6
Używaj płynu do płukania jamy ustnej.

Jest na rynku dostępnych kilka przeciwbakteryjnych płynów do płukania jamy ustnej, które zostały klinicznie dopuszczone do redukowania osadu na zębach (np. firma ‘Listerine’). Płukanie ust tym preparatem, po szczotkowaniu zębów albo jedzeniu może zapobiegać powstawaniu próchnicy.

7
Żuj gumy bez cukru

Możesz w to wierzyć lub nie, ale żucie gum bez cukru, faktycznie może pomagać zapobiegać powstawaniu próchnicy, poprzez zwiększenie procesu wydzielania śliny w jamie ustnej.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane