Paradontoza

Jak zatrzymać paradontozę?
Sooonia - specjalista Tipy.pl

Paradontoza jest chorobą dziąseł, która pojawia się w wyniku rozwoju bakterii, pod linią dziąseł. Kiedy osad nazębny robi się twardy i przekształca się w kamień, ten ciężki materiał sprawia że dziąsła zaczynają się cofać. Parodontoza może prowadzić do zaczerwienień, opuchniętych dziąseł, bólu, brzydkiego oddechu i w ostatecznym stadium do utraty zębów. Są jednak sposoby na to, aby powstrzymać paradontozę albo zahamować jej rozwój.
1
Oczyszczaj zęby w gabinecie stomatologicznym raz na trzy do sześciu miesięcy, aby uniknąć nagromadzenia się osadu. Jeżeli już cierpisz na paradontozę powinieneś udać się do dentysty, aby wykonał on skalowanie dziąseł i kiretaż. Powtarzaj czyszczenie zębów co 3 miesiące, po to żeby mieć pewność, że osad nazębny nie nadbudowuje się ponownie.
2
Po tym jak zęby zostały oczyszczone, następnym krokiem jest używanie nitki dentystycznej. Nitkuj zęby po każdym posiłku, noś nitkę przy sobie, żeby móc jej użyć po każdej, nawet małej przekąsce. Poza tym szczotkuj zęby, również po każdym posiłku i używaj do tego pasty, zawierającej nadtlenek, który pomoże Ci ograniczyć powstawanie bakterii.
3
Przed użyciem nitki dentystycznej, przez co najmniej 30 sekund (ale możesz dłużej) płucz jamę ustną wodą utlenioną. Wypluj ją, a następnie nitkuj zęby, pozwalając aby woda utleniona mogła zadziałać w przestrzeniach między zębami. Później wyszczotkuj zęby. Użyj szczoteczki także do umycia dziąseł, w celu wyciągnięcia gromadzącego się na nich osadu zębowego. Upewnij się, że poświęciłeś wystarczająco dużo uwagi zarówno przedniej, jak i tylnej stronie zębów.
4
Stosuj specjalistycznego płynu do płukania jamy ustnej, takiego jak np. ‘Listerine’. Takie płyny są bardzo pomocne w zabijaniu bakterii, gromadzących się na zębach, dziąsłach i języku. Rozważ również użycie specjalnej zdrapywaczki do języka (lub szczoteczki ze specjalną szorstką warstwą, służącą do czyszczenia języka), ponieważ to właśnie na nim skupia się największa ilość bakterii w całej jamie ustnej. Im mniej nagromadzonych w Twoich ustach bakterii, tym lepiej.
5
Przestań palić i żuć tytoń. Oba te nawyki mogą doprowadzić do zaawansowanej paradontozy. Dodatkowo, ogranicz przyjmowanie pokarmów o dużej zawartości cukrów i węglowodanów, ponieważ stanowią one idealne pożywienie dla bakterii. Używaj nitki dentystycznej i szczotkuj zęby każdorazowo, po każdym posiłku lub po wypiciu napojów, zawierających cukier i węglowodany, w celu ograniczenia rozwoju bakterii w jamie ustnej. Zapytaj także swojego dentystę, czy którekolwiek z przyjmowanych przez Ciebie leków, może przyczyniać się do choroby dziąseł.
6
W przypadku ostrej paradontozy zacznij przyjmowanie antybiotyków. Pomoże to w zabijaniu bakterii w Twojej jamie ustnej i tymczasowo spowolni chorobę. Antybiotyki mogą być z powodzeniem stosowane wraz ze środkami czyszczącymi i innymi preparatami, w celu utrzymania choroby pod kontrolą.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

sara
01.10.2018
jakie proporcje?
lada
07.04.2016
Potwierdzam, najprostsze i najskuteczniejsze w moim przypadku.
Różnica po tygodniu, po pół roku mój dentysta był zdziwiony skąd taka poprawa.
I jeszcze nie robi się kamień ;)
wojtt
03.03.2016
do orlik74- dzięki dobry człowieku za radę
andzia..
14.12.2015
A W JAKICH PROPORCJACH TA SODA Z TĄ WODA ?
orlik74
18.11.2014
Do wszystkich dotkniętych paradontozą najlepszy sposób płukać i szczotkować sodą z wodą utlenioną to ważne z najzwyklejszą WODĄ UTLENIONĄ uważać żeby nie dostało się do gardła
Ja niestety dowiedziałem się trochę za póżno trzy zęby wyleciały ale ruszały się też i inne i co ? 2- tygodnie stosowania soda+woda utleniona teraz mogę orzechy gryżć
TEGO CI LEKARZ NIE POWIE bo co ? stracił by pacjentów tak?
to jest też dobre na zapalenie dziąseł działa super
Jeśli będą komentarze że to nie prawda TO BĘDZIE PISAŁ LEKARZ
niech każdy się przekona sam proste prawda ?