koszyk wielkanocny

Jak ozdobić koszyk wielkanocny?

PinkPink - specjalista Tipy.pl
Co roku masz ten sam koszyk na święconkę? Nie chcesz kupować nowego bo ten który masz jest dobry, ale chciałabyś coś zmienić? Poniżej znajdziesz instrukcję jak ozdobić zwykły koszyk wstążką do ciętych kwiatów.
P

Plastikową wstążkę o szerokości odpowiadającej szerokości wikliny, z której pleciony jest twój koszyk, kolor wg uznania, Nożyczki, Koszyk wielkanocny, Klej.

1
Rozwiń wstążkę, najlepiej jeśli będzie na rolce, wówczas nie będziesz się martwić że braknie. Trudno określić jaka długość będzie potrzebna.
2
koszyk wielkanocny
Brzeg wstążki utnij po skosie. Dzięki temu będzie ci łatwiej przeplatać ją przez wiklinowe oczka.
3
Przekładanie wstążki
Włóż pod wiklinowe oczko w wybranym miejscu i przeciąg.
4
Przekładanie wstążki przez wiklinę
Zrób oczko jakbyś miała zawiązać pętelkę, ale nie wiąż, tylko włóż koniec tasiemki pod następne wiklinowe oczko. Dociąg.
5
Przekładanie wstążki przez wiklinę koszyka
Otrzymasz pętelkę ze wstążki, odstającą od brzegu koszyka. Robiąc kolejne pętelki kontynuuj przeplatanie pod wiklinowymi oczkami.
6
W zależności od gęstości koszyka możesz przeplatać co drugie oczko, tworząc wokół pętelki.
7
Gdy przepleciesz wokół koszyka wstążkę, utnij ją i przyklej do początkowej i przyklej punktowo klejem. Możesz przeszyć, ale tak aby nie było widać miejsca wbijania igły.
8
Możesz dodatkowo w miejscu łączenia się początku i końca wstążki zrobić kokardkę i ja tam przykleić. Wówczas z powodzeniem ukryjesz miejsce ich łączenia.
?

Wskazówki
* Możesz w podany wyżej sposób przewlec kilka kolorów wstążek, na różnej wysokości, ale nie przesadzaj z ilością kolorów, aby koszyczek nie zrobił się odpustowy.
* Możesz również owinąć wstążka ucho koszyka. Tutaj możesz wykorzystać wstążkę materiałową nie musi być koniecznie plastikowa.

Powiązane porady

dekoracje wielkanocne – kwiaty
zajączek origami
Dekoracja stołu wielkanocnego

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane