Plik PDF

Jak zrobić plik PDF?
TomekL - specjalista Tipy.pl

Format PDF służy do przenoszenia treści graficznych i tekstowych. Główną zaletą formatu jest to, że zachowuje on pełny wygląd dokumentu po wydrukowaniu i daje możliwość szyfrowania pliku (aby odczytać taki dokument konieczne jest hasło), można również ograniczyć czynności jakie użytkownik może wykonywać w tym dokumencie np. wyłączyć kopiowanie. Format ten jest rozwijany przez firmę Adobe, która udostępnia darmowy program do czytania plików PDF. Program do tworzenia plików PDF jest już płatny, istnieje jednak wiele sposobów na stworzenie własnego pliku PDF.
1
Tworzenie PDF

Pierwszym sposobem jest zainstalowanie wirtualnej drukarki, dokument nie będzie wysyłany do fizycznej drukarki tylko do kreatora plików PDF. Ze strony pdf995.com/download pobierz "Pdf995 Printer Driver" i "Free Converter", zainstaluj programy i teraz przy drukowaniu zamiast fizycznej drukarki wybierz "PDF995", kliknij OK, wybierz lokalizację pliku i jego nazwę. Zaletą tej metody jest to, że tworzy pliki PDF ze wszystkiego co można drukować: zdjęcia, dokumenty czy strony WWW.

2
Tworzenie PDF

Drugim sposobem jest zainstalowanie programu PDFCreator. Program można pobrać ze strony pdfforge.org. Działa on w identyczny sposób jak poprzedni program. Zamiast drukarki fizycznej wybierz PDFCreator.

3

Trzecim sposobem jest zainstalowanie do poszczególnych programów pakietu Office dodatków pozwalających zapisywać pliki w formacie PDF. Ze strony www.8848soft.com pobierz konwerter i go zainstaluj po uruchomieniu programu do, którego zainstalowałeś konwerter pojawi się pasek "Save as PDF".

4
Tworzenie PDF

W pakiecie Office od wersji 2007 pojawiła się opcja doinstalowania oprogramowania firmy Microsoft do tworzenia plików PDF. Kliknij na ikonę pakietu Office i rozwiń menu kursorem myszy wskaż "Zapisz jako", po prawej stronie pokażą się opcje, kliknij na "Znajdź dodatki dla innych formatów plików". Odszukaj fragment "Instalowanie i używanie dodatku" "Publikuj jako plik PDF" lub "XPS firmy Microsoft", i w punkcie pierwszym kliknij na łącze, które przeniesie Cię na stronę Microsoftu. Wybierz język i kliknij "Download". Uruchom instalator, zaakceptuj warunki umowy licencyjnej. Po zainstalowaniu dodatku w polu "zapisz jako" pojawi się dodatkowa opcja zapisu w formacie PDF.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane