załamanie nerwowe

Jak przetrwać załamanie nerwowe?

Coraz częstsze załamania nerwowe są objawem czasów, w których żyjemy. Cały czas pędzimy, nie mamy czasu dla siebie. Nie zwracamy uwagi na emocje. Spychamy je „pod dywan”. W związku z tym w pewnym momencie dochodzi do „wybuchu”. Emocje uwalniają się ze zdwojoną siłą. Często nie możemy sobie z nimi poradzić. Nie wiemy co się dzieje w naszej głowie. Przecież do tej pory wszystko było w porządku. Czujemy się trochę jak chorągiewka na wietrze. Załamania nerwowe są dość męczącym stanem, ponieważ utrudniają nam codzienne funkcjonowanie. Nie możemy się skupić. Na dodatek gromadzące się problemy i związany z tym stres nie dają nam spokoju. Co robić w takich sytuacjach? W poniższym artykule znajdziesz wskazówki.
1
Nasze stany emocjonalne zależą w głównej mierze od podejścia do rzeczywistości. Niektórzy ludzie wyolbrzymiają swoje problemy, nie umiejąc ocenić ich racjonalnie. W ten sposób powstaje zamknięte koło, w którym kręcą się przez większość czasu. Takie podejście nie pomoże ci rozwiązać twoich problemów. Pod tym względem optymiści mają łatwiej. Jaki z tego wniosek? Trzeba zmienić swoje podejście. Jest to bardzo trudne zadanie, ale jeśli ktoś naprawdę chce, to może to osiągnąć.
2
Określ swoje priorytety. Nie możesz wszystkim swoim celom nadawać takiego samego miejsca w hierarchii wartości. Jeśli określisz swoje priorytety, łatwiej będzie ci podchodzić do problemów. Pomoże ci to zbudować dystans do niektórych rzeczy, a tym samym nie będziesz przejmować się błahostkami.
3
Nie zapomnij o równowadze między pracą, a odpoczynkiem. Często zdarza się tak, że po pracy nadal o niej myślisz, nie możesz pogodzić się z jakimiś decyzjami, czy też przeżywasz jakąś porażkę. Zmień to. Nie możesz non stop myśleć o pracy. Odpoczynek psychiczny jest bardzo ważny. Bez niego możesz popaść w depresję lub pracoholizm, nie wspominając o wypaleniu zawodowym. Znajdź swoje hobby. Zacznij uprawiać sport. Ruch to zdrowie. Możesz również medytować, bądź zapisać się na tai-chi.
4
Pracuj nad asertywnością. Często myślisz jedno, a robisz coś zupełnie innego. Przykładem takiej sytuacji może być zgadzanie się na dodatkowe zadania wiedząc, że nie masz zbyt wiele wolnego czasu i że będziesz to robić kosztem kontaktów z ukochanymi, czy też kosztem snu. Naucz się mówić „nie”. Z pewnością jeśli popracujesz nad tym, ludzie wokół będą mieć do ciebie większy szacunek.
5
Jeśli czujesz, że nie jesteś sobie w stanie poradzić z określonym problemem, to poszukaj pomocy, wsparcia. Mam tutaj na myśli terapeutów/psychologów. W Polsce nadal panuje przekonanie, że do psychologa chodzą wyłącznie wariaci. Mówiąc łagodnie - to bzdura. Zdrowie psychiczne jest tak samo ważne jak fizyczne, tylko że w Polsce nie promuje się tego. Spójrz np. na USA.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

nadmierne pocenie się
zdrowy sen
pobudka

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

TeGównoJec
25.05.2015
my żyjrmy w 21 w gdzie załamanie nerwowe i emocjonalne jest częstsze niż przeziębienie
net
01.12.2014
mozg czlowieka nie jest przystosowany do setek informacji jakie codziennie otrzymujemy z nachalnych falszywych mediow..katastrofa w Chinach, powodz na Tajwanie, wypadek w Libii, porwanie w Etiopii itd..itp..Ci co nami rzadza z USA i Usraela wiedza jak stworzyc ciagla psychoze strachu, zagrozenia, kryzysu finansowego itd..itp..Dzieki temu Latwiej im nami rzadzic..Olejcie wrogie media!!
bielaq
21.12.2012
Nieprawda. Pracujemy mniej niż nasi przodkowie. Bombardowani natłokiem informacji zaczynamy wierzyć w nasze kompleksy i słabość psychiczną. Gdybyśmy mieli więcej zajęć byłoby to dla nas łatwiejsze. Pracujemy częściej umysłowo, co nas osłabia. Myślimy więcej i mamy sobie więcej do zarzucenia. Nie dajemy sobie przez to rady z rzeczywistością. Tak tworzymy swoje problemy. Wewnątrz własnej głowy. Przegrywamy i nie możemy nic na to poradzić.