Donica z betonu

Jak zrobić betonową donicę?

Boorka - specjalista Tipy.pl
Jeśli chcesz stworzyć własną donicę z betonu wystarczą dwa mocne pudełka kartonowe, z których jeden powinien się zmieścić w drugim pozostawiając ok. 5 cm szczelinę. Ową szczelinę należy wypełnić mieszanką betonu, do której można dodać włókna kokosowego dla uzyskania bardziej szorstkiej tekstury. Pamiętaj również, że użycie szpachelki może nadać donicy bardziej wiekowego wyglądu.
P

* Cegły
* Włókno kokosowe
* Cement
* Materiał z tworzywa sztucznego
* Piach
* Łopatka
* Dwa kartonowe pudełka
* Siatka druciana
* Drewniany kołek

1
Budowa donicy betonowej 1
Wymieszaj dwie części przesianego włókna kokosowego z jedną częścią cementu i jedną częścią piasku. W całości zrób otwór, wlej do niego wody i wymieszaj tak, aby powstała sztywna pasta.
2
Budowa donicy betonowej 2
Za pomocą łopatki, wyłóż 2,5 cm warstwę betonu na dno większego kartonu. Upewnij się, że mieszanka rozchodzi się do rogów.
3
Budowa donicy betonowej 3
Wytnij kawałek siatki drucianej, tak aby dopasował się do dna kartonu. Umieść ją na górze masy betonowej, dla wzmocnienia. Następnie wypełnij karton kolejną 2,5 cm warstwą betonu.
4
Budowa donicy betonowej 4
Wciśnij kilka drewnianych kołków mierzących 5 cm, tak aby postały otwory do drenażu. Po czym umieść mniejszy karton wewnątrz większego, pozostawiając szczelinę po bokach na ok. 5 cm.
5
Budowa donicy betonowej 5
Umieść cegły wewnątrz mniejszego kartonu, aby uniknąć zawalenia. Umieść kawałki siatki drucianej w szczelinach po bokach, ucinając je na mniejsze kawałki, niż głębokość owych szczelin, dzięki czemu zostaną ukryte.
6
Budowa donicy betonowej 6
Wypełnij szczeliny (boki donicy) betonem, aby utworzyły się ścianki. Użyj kołka, w celu wprowadzenia masy do rogów, dzięki czemu unikniesz pęcherzyków powietrza, które osłabiłyby ścianki.
7
Budowa donicy betonowej 7
Kiedy cała mieszanka betonowa jest już na miejscu, podeprzyj zewnętrzne ścianki dużego kartonu używając większej ilości cegieł. Następnie przykryj wszystko foliowym workiem.
8
Budowa donicy betonowej 8
Po dwóch dniach, kiedy beton się utwardzi, usuń folię oraz wspierające konstrukcję cegły i oderwij karton z boków donicy.
9
Budowa donicy betonowej 9
W razie problemów z oderwaniem kartonów, użyj łopatki lub szpachelki. Po tygodniu należy użyć młotka i dużych gwoździ, za pomocą których będziesz w stanie usunąć drewniane kołki, dzięki którym powstaną otwory drenażowe.

Powiązane porady

Lilie w ogrodzie
werbena
Pionowy ogród

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane