Domek dla jeża

Jak zrobić domek dla jeża?

Boorka - specjalista Tipy.pl
Jeże zapadają w sen zimowy, więc masz szansę zapewnić im przytulne miejsce, którego potrzebują. Drewniane schronienie powinno je nakłonić do zimowania a jeże w podzięce pomogą Ci zwalczyć ślimaki na wiosnę.
P

* Drewniana skrzynka po winie
* 120 cm nieprzetworzonego drewna o wymiarach 15cm x 2cm
* 25 mm gwoździe ocynkowane
* Wąż ogrodowy o długości 1 m.
* Wyrzynarka, wiertarka i młotek
* 25 mm wiertło

1
Zbijanie desek
Konstrukcje rozpocznij od wykonania tunelu prowadzącego do domku jeża. Potnij kawałek drewna na cztery równe części o długości 30cm każda, następnie przybij do siebie gwoździami wszystkie kawałki, tak aby utworzyły tunel.
2
Za pomocą wyrzynarki wytnij otwór o wymiarach 11cm x 15cm w podstawie skrzyni.
3
Budowa domku dla jeża
Przymocuj tunel do skrzyni za pomocą gwoździ wbijając je po wewnętrznej stronie.
4
Budowa domku dla jeża 2
Dla wentylacji wywierć otwór w tylnej części skrzyni, następnie przewlecz przez niego wąż.
5
Domek dla jeżyka
Wypełnij kratę suchymi liśćmi i nałóż pokrywę. Ukryj domek wśród liści i gleby, upewniając się, że wejście oraz rura wentylacyjna są wolne od zanieczyszczeń.
?

Wskazówki
* Zabezpiecz domek przez zimnymi podmuchami wiatru, unikając ustawienia go frontem w kierunku północnym lub północno-wschodnim.
* Jeśli nie możesz znaleźć ani jednej skrzyni po winach (zapytaj o taką w sklepie z alkoholami), kup kilka desek i zrób jedną samodzielnie.

Powiązane porady

Koty w ogrodzie
Dom dla jeża
pułapka na muchy

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane