Ciekawość dziecka

Jak wzbudzić ciekawość dziecka?
Boorka - specjalista Tipy.pl

Badania pokazują, iż dzieci, które przodują w szkole nie zawsze mają wyższe IQ. To czym są obdarzone to ciekawość. To czyni je chętnymi do poznawania świata, zadawania pytań, czytania i brania aktywnego udziału w dyskusjach podczas lekcji. To nie są osoby, które stronią od szkoły i nie będzie satysfakcjonowała ich minimalna praca, tylko po to, aby zdać. Budowanie ciekawości zaczyna się w domu. Co najważniejsze jest to proces łatwy i przyjemny. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek dotyczących tego jak wzbudzić w swoim dziecku ciekawość i chęć poznawania świata.
1
Daj dziecku nieco własnej przestrzeni.

Uczymy się przez działanie, co przychodzi naturalnie kiedy dzieci są małe i spędzają godziny na układaniu klocków lub wsypywaniu i wysypywaniu piasku z pojemnika. I chociaż jesteśmy w stanie uczyć nasze dzieci, czasem lepiej jest wycofać się i pozwolić maluchowi na naukę na własną rękę. Jeśli dziecko zaczyna rozpaczać z powodu frustracji nie reaguj natychmiastowo naprawiając problem. Możesz jedynie zasugerować rozwiązanie problemu, co pozwoli na rozwój wytrwałości w dążeniu do celu oraz zwiększenie pewności siebie.

2
Naucz dziecko obserwacji.

Dostaliśmy 5 zmysłów do poznawania świata, a wszystko co należy zrobić to zachęcić dziecko do korzystania z nich. Zwróć uwagę na dobre szczegóły podczas wykonywania codziennych czynności, na przykład na zapach mydła, ilość motyli na obrazku w książce itp.

3
Naucz dziecko, iż błędy to nic wielkiego.

Szkoła może wydobywać w dziecku uczucie wstydu za popełnione błędy. Upewnij swojego malucha, że błędy są częścią nauki, przypominając o kilku swoich. Ze spokojem przyjmuj wszelkie wpadki i kiedy dziecko rozleje wodę, od razu poradź mu co ma w tej sytuacji zrobić, czyli przynieść ścierkę i wypełnij jeszcze raz pojemnik wodą. Pamiętaj, aby się nie złościć, ale unikaj też wyśmiewania się z błędów dziecka.

4
Dziecko oglądające biedronki
Zachęć dziecko do poszukania własnego hobby.

Jeśli jakiś przedmiot lub czynność intryguje Twoje dziecko, wspieraj jego zainteresowanie. Jeśli jest to muzyka, zapisz go na do na dodatkowe lekcje, jeśli interesuje się dinozaurami, zaopatrz go w książki o tej tematyce.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane