Złoty podział w fotografii

Jak skomponować zdjęcie? Złoty podział w fotografii.·

Boorka - specjalista Tipy.pl
Złoty podział w fotografii
1 z 4
Wszyscy doświadczeni fotografowie znają złote zasady kompozycji. Jeśli chcesz im dorównać w efektach, zanim zaczniesz korzystać z tych prostych reguł, musisz się z nimi dokładnie zapoznać, przećwiczyć i przemyśleć jakie rozwiązanie jest najlepsze.
1
Zasada trzech lub złoty podział.

Jest to pierwsza złota zasada kompozycji. Wiąże się to ze stosunkiem 1:1.618 rozmiaru zdjęcia, jak również miejsca uwiecznionego na ujęciu. Współczynnik ten jest bliski wskaźnikowi 35mm, a więc nie ma konieczności zmiany rozmiaru zdjęcia za każdym razem. Należy jednak wziąć pod uwagę kompozycję, gdzie główny obiekt powinien być umieszczony na jednej z czterech głównych linii lub skrzyżowań. Tak naprawdę zasady te nie są zawsze takie same. Zasada trzech to nic innego jak uproszczenie złotego środka.

2
Kompozycja skośna
Trójkąty - Kompozycje skośne

Ta zasada jest znacznie wygodniejsza dla zdjęć z ukośnymi liniami. Istnieją w niej trzy trójkąty o odpowiednich rozmiarach. W skrócie rzecz biorąc umieść trzy obiekty o przybliżonej wielkości w kształcie trójkątów, a reguła zostanie zachowana.

3
Złota spirala
Złota spirala lub złoty prostokąt.

W każdym zdjęciu powinno występować coś co poprowadzi skupienie wzroku w centrum kompozycji. Może być to linia lub kilka przedmiotów. To coś niekoniecznie musi prowadzić oczu, jednak ma po prostu osiągnąć swój cel.

?

Wskazówki
* Jak wiadomo zawsze istnieją wyjątki od zasad, w dodatku zasady są po to, aby je łamać. Tak więc nie ma konieczności kurczowego trzymania się owych reguł. Poznaj zasadę, złam ją i kieruj się własnym zmysłem estetyki.

Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane