Jak sprawdzić prędkość Internetu?

Jak sprawdzić prędkość Internetu?

TomekL - specjalista Tipy.pl

Prędkość Internetu określa się w Kb/s lub w KB/s, warto wiedzieć, że 1 kilobajt na sekundę jest równy 8 kilobitom na sekundę, różnica w prezentacji tych jednostek jest taka, że kilobity zapisuje się małą literą b, a kilobajty dużą literą B. Jeśli wydaje Ci się, że prędkość twojego Internetu jest niższa niż gwarantowana w umowie łatwo możesz ją sprawdzić i ewentualnie w przypadku niższej prędkości niż gwarantowana interweniować u swojego operatora. Pamiętaj, że szybkość wczytywania się stron internetowych nie zależy tylko od przepustowości twojego łącza, ale także od szybkości i obciążenia serwera na, którym znajduje się wczytywana strona. Przedstawiam kilka wskazówek, które pomogą Ci sprawdzić prędkość twojego łącza internetowego.

1

Przed pomiarem wyłącz wszystkie aplikacje korzystające z Internetu, w przeciwnym razie pomiar nie będzie wiarygodny.

2

W sieci znajduje się wiele stron dzięki, którym można wykonać pomiar np. www.speedtest.pl, www.netmeter.pl, www.numion.com czy www.speedtest.net.pl.

3

Wykonaj kilka pomiarów na różnych stronach, prezentowana szybkość na różnych stronach może się różnić jednak małe różnice są dopuszczalne, w przypadku dużej różnicy jeden z pomiarów będzie przekłamany.

4

Można również zainstalować program NetMeter. Program prowadzi i monitoruje aktualną prędkość transmisji danych, a także prowadzi statystyki prędkości i zapisuje ile danych wysłałeś, a ile odebrałeś każdego dnia, tygodnia, miesiąca.

?

Wskazówki
* Pamiętaj, że prędkość prezentowana na ulotkach czy w reklamach jest to najczęściej prędkość maksymalna, a nie gwarantowana dlatego warto dokładnie czytać ulotki i umowy.

Powiązane porady

bateria CMOS
tryb awaryjny
systemy Windows 7 i XP

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane