paparazzi

Jak zaistnieć w mediach?

Artykuł ten skierowany jest do osób chcących zaistnieć w mediach lub pragnących zrobić w nich karierę. Jeśli jesteś osobą kreatywną, lubiącą wyzwania, a przy okazji masz „parcie na szkło”, to zapraszam cię do zapoznania się z kilkoma praktycznymi poradami mogącymi ułatwić ci drogę do mediów. Większość ludzi mediów trafiła do branży przez przypadek, czemu więc tobie miało by się nie udać? Istnieją skuteczne metody, by narobić wokół siebie szumu, a przy okazji zwrócić uwagę mediów.
1
Metoda 1. Koligacje.

Im wcześniej dostrzeżemy, kto może nam pomóc utorować drogę do kariery, tym większe szanse mamy na jej realizację. Uważnie dobierajmy sobie kolegów po fachu, którzy mają pewne „wtyki” w mediach. Jak mówi porzekadło: „przysługa za przysługę”, zawsze warto utrzymywać kontakt z ludźmi wpływowymi i mającymi wiele znajomości. Tak więc bacznie przyglądajmy się z kim siedzimy w szkolnej ławce, ponieważ zawsze coś na takiej znajomości możemy ugrać. Nie chodzi tu o jakiekolwiek przebiegłe wykorzystywanie ludzi do swoich celów. Spróbuj nawiązywać nowe kontakty poprzez Internet, spotkania integracyjne i towarzyskie, bo to się może przydać i pomóc utorować ci drogę do kariery. Pamiętaj, aby nie kasować zapisanych w telefonie kontaktów, bo w przyszłości mogą się okazać kluczowe.
2
Metoda 2. Skandal.

Któż nie pamiętał słynnej, aczkolwiek miernie błyskotliwej kariery politycznej Andrzeja Leppera? Jest on żywym dowodem na to, jak łatwo jest w Polsce zaistnieć na arenie medialnej. Wywołanie skandalu nie czyni ludzi gorszymi. Żeby osiągnąć sukces należy stosować wszystkie środki, skandal jest jednym z nich. Rozpychanie się łokciami może wydawać się brutalne z punktu widzenia moralnego i etycznego, więc lepiej zrobić wokół siebie szum czymś nietuzinkowym, co może przykuć uwagę mediów. Podanie mediom jakiegoś tematu na tacy jest prostym sposobem na stworzenie sobie warunków do kariery. Jeśli masz wrażenie, że opinia publiczna w Polsce nie widziała jeszcze wszystkiego, to masz szanse wykazania się tym, co może sprawić, że znajdziesz się na ustach wszystkich ludzi mediów. Metoda wywołania skandalu jest przeznaczona tylko dla ludzi odważnych i zdecydowanych. Jeśli nie należysz do takich ludzi, to za całym przekonaniem odradzam jej stosowanie, ponieważ prędzej pogrążysz karierę, niż osiągniesz wymierny sukces.
3
Metoda 3. Reality-show.

Chcesz zaistnieć? Zgłoś się do reality-show. Tutaj gracze mają spore pole do popisu. Wykorzystując swój wdzięki nie powinieneś mieć obaw. Będąc na oczach milionów telewidzów można pozostawić po sobie pozytywne wrażenie. Po zakończeniu edycji programu jest wielka szansa, że ktoś się odezwie w sprawie pracy w mediach. Tego typu programy promują, wyrabiają w pewien sposób twoją markę. Przykładów nie trzeba daleko szukać. Kariera piosenkarki Doroty „Dody” Rabczewskiej nabrała rozpędu po jej uczestnictwie w programie „BAR”, emitowanym w Polsacie. Myślę, że wszyscy doskonale pamiętają ten reality–show. Wniosek jest prosty - reality show daje gwarancję wylansowania własnej osoby, a co za tym idzie - zdobycia sławy i zrobienia kariery medialnej.
4
Metoda 4. Światowiec.

Powracającym z zagranicy rodakom jest łatwiej zrobić karierę w kraju. Człowiek – obieżyświat, jest łakomym kąskiem dla mediów. Ludzie wykształceni, znający języki obce i zapoznani z inną kulturą narodową mają z pewnością wiele do zaoferowania koncernom medialnym, choć oczywiście mogą być tego nieświadomi. Posadę w mediach mogą mieć zapewnioną.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

rozwój kreatywności
pisanie artykułu
złamany ołówek

Komentarze (1)

* Pola wymagane

milionarz
11.05.2015
Branże muzyczną łatwo pomylić z aktorską