gazania

Jak pielęgnować gazanię?
axima - specjalista Tipy.pl

Gazania to roślina pochodząca z Afryki Południowej. Pięknie prezentuje się w donicach na tarasach, balkonach, a także parapetach. Lubi pełne słońce, a jej duże kwiaty osiągają średnicę do 10 cm i zamykają się późnym popołudniem.
P

* sadzenie,
* podłoże,
* dokarmianie,
* porządkowanie,
* choroby,

1
Nasiona rośliny wysiewamy do skrzynek na powierzchni ziemi i przykrywamy je suchą ziemią na grubość około 2mm. Najlepsza ziemia dla gazanii to ziemia gliniasta lub ziemia doniczkowa. Kiełkowanie trwa około 14 dni, a gdy roślina podrośnie, przepikuj ją. Następnie wsadzamy ją do skrzynek lub donic. Gazania preferuje jasne, słoneczne stanowiska, znosi upały, a nie znosi przymrozków. Roślinę podlewamy starannie i zabieg ten powtarzamy dopiero wtedy, gdy ziemia będzie sucha. Kwiat zawsze zraszamy od dołu.
2
Gazanię, jak każdy inny kwiat w okresie wiosenno letnim, dokarmiamy. W tym celu stosujemy płynny nawóz dla roślin kwitnących i rozcieńczamy go zgodnie z zaleceniami producenta. Roślinę dokarmiamy co 14 dni. Jeżeli zauważymy, że liście żółkną, a kwiaty są zniekształcone, to znaczy, że roślinę zaatakował wirus. Chorą roślinę należy zniszczyć, a ziemię wyrzucić. Liście rośliny często są atakowane przez wciornastki, rozpoznasz je po srebrzystych plamkach na liściach. Opryskaj roślinę odpowiednim roztworem, możesz to powtórzyć 2-3 razy, co 10 dni. Gdy roślinę zaatakują przędziorki, to na liściach zauważymy białe plamki, a pod spodem liścia pajęczynę. Wówczas również należy opryskać roślinę odpowiednim roztworem. Często na liściach możemy zauważyć małą, białą piankę, usuń ją strumieniem wody. Zdarza się tak, że ślimaki uszkadzają korzenie. Wówczas niektóre liście wiotczeją. Jedynym sposobem, aby temu zapobiec jest zbieranie szkodników.
3
Pąki tych pięknych kwiatów często atakują mszyce. Wówczas należy opryskać pąki roztworem przeciwko mszycom, a w razie potrzeby czynność tą powtórzyć po 10 dniach.
Jeżeli będziemy nadmiernie podlewać kwiat, to może dojść do zgnilizny korzeni. Oznaką tego będzie słaba roślina, której liście stopniowo będą żółkły, a kwiatów będzie bardzo mało. W takim przypadku pozwól ziemi obeschnąć przed ponownym podlaniem. Przekwitnięte kwiaty należy obcinać u nasady łodygi.
?

Wskazówki
* Pamiętaj, że ta roślina lubi suche podłoże i słoneczne miejsca.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane