Krzyczące dziecko

Jak nauczyć dziecko posłuszeństwa?

Boorka - specjalista Tipy.pl
Często rodzice nie zdają sobie sprawy jak daleko odchodzą od modelu uczenia dzieci posłuszeństwa w wieku przedszkolnym. Pomiędzy 3 i 4 rokiem życia dzieci stają się bardziej zdecydowane, chcą kroczyć własną drogą i podejmować własne decyzje. Jest to jednak całkiem naturalny etap w drodze do dorosłości.
1
Pierwsze kroki w nauce posłuszeństwa przedszkolaków.

Dzieci w wieku przedszkolnym, od których oczekuje się posłuszeństwa po kilku latach zupełnej wolności, nie zawsze z radością i spokojem przyjmują zmiany. Zazwyczaj wymaga to sporo pracy i determinacji. Przede wszystkim należy być przy dziecku w każdym momencie, w celu egzekwowania posłuszeństwa. Nie można dziecku czegoś nakazać, następnie zostawić go samego, gdyż nauka nie odniesie żadnych skutków. Pierwszym krokiem w procesie nauki posłuszeństwa dzieci w wieku przedszkolnym, jest zaangażowanie obojga rodziców w obserwowanie własnych pociech z dokładnością. Pamiętaj, że dzieci w tym wieku uwielbiają angażować się w działania dorosłych takie jak gotowanie, sprzątanie, prace w ogrodzie. Poprzez utrzymywanie dziecka w pobliżu możecie nie tylko pokazać, że warto być pomocnym, ale i łatwiej będzie Wam nauczyć pociechę poprawnego zachowania.

2
Proste sposoby na naukę posłuszeństwa.

Zacznij od prostych rzeczy, jak na przykład: „podasz mi ręcznik?”, albo „to mleko należy dodać do ciasta. Czy możesz je ostrożnie pomieszać?”. Jeśli dziecko nie reaguje na Twoje prośby i żądania, najlepiej jest je powtarzać lub pokazać jak coś wykonać i dać mu kolejną szansę. Jeśli nadal nie skutkuje posadź dziecko na krześle, pozwól oglądać siebie podczas wykonywania tych czynności i wytłumacz, że nie może być dobrym pomocnikiem, jeśli nie będzie posłuszny.

Ważne jest, aby zawsze patrzeć na dziecko, kiedy się do niego mówi, szczególnie kiedy o coś go prosisz lub nakazujesz. Uzyskasz dzięki temu szacunek, którego zawsze oczekuje się od współmałżonków, przyjaciół, czy współpracowników.

3
Stosowna dyscyplina.

Każde nieposłuszeństwo ma inną wartość, jedne są bardziej poważne inne mniej. Pamiętaj, aby zawsze je egzekwować. Dzieci w wieku przedszkolnym mają tendencję do kłamstw i bicia swoich kolegów, dlatego pokaż, że takich zachowań się nie toleruje. Jako rodzice powinniście wspólnie zadecydować jaką wymierzyć karę i kurczowo się jej trzymać.

4
Zaangażuj się w naukę posłuszeństwa swojego dziecka.

Pierwsze dni i tygodnie będą należeć do najtrudniejszych. Może to oznaczać, iż dzieci będą bardziej niegrzeczne niż kiedykolwiek. Podczas tego procesu będą sprawdzać granice i limity. Pamiętaj jednak, że wytrwałość w egzekwowaniu nieposłuszeństwa doprowadzi do szybkich i przyjemnych rezultatów.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

agresywne dziecko
Kobieta mówi do dziecka
Dziecko robiące porządek w pokoju

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane