Krople wody Irene Mueller

Jak fotografować krople wody?·

Boorka - specjalista Tipy.pl
Krople wody Irene Mueller
1 z 5
Ludzie na ogół nie zdają sobie sprawy ile interesujących obiektów do fotografowania może znajdować się w domach i co najważniejsze nie trzeba daleko szukać. Do najciekawszych mogą należeć krople wody. Dzięki ich fantastycznej gamie kolorów, refleksjom i załamaniu światła mogą powstać intrygujące i abstrakcyjne ujęcia. Naturalnie wymaga to przygotowania i cierpliwości, ale rezultat może być absolutnie fascynujący.
1
Fioletowa kropla wody
Zaplanuj swoją kroplę.

Przede wszystkim wybierz naczynie, do którego będziesz napuszczać krople wody. Najlepsze efekty dają pojemniki kolorowe w jasnych odcieniach. Jeśli takiego nie masz, użyj szklanego i przyłóż do niego kolorowy papier. Przed wypełnieniem naczynia wodą, oczyść go dokładnie z wszelkiego kurzu, brudu i włosów.

Możesz kontrolować wygląd kropli poprzez nalanie odpowiedniej ilości wody do pojemnika. Mała jej ilość spowoduje, że wpadająca kropla będzie w kształcie korony, natomiast większa ilość przyczyni się do bardziej kolumnowego wyglądu. Dla jeszcze lepszego efektu wybierz tło bardziej kolorowe, a nawet wzorzyste. W końcowym efekcie może się to rozmyć, jednak utworzy ciekawe refleksje i załamania. Możesz użyć wszystko wedle uznania, od fotografii, przez papier, po inne przedmioty, na przykład kwiaty.

2
Kropla wody
Przygotowanie aparatu.

Statyw jest rzeczą niezbędną podczas fotografowania kropel wody, ponieważ zapewnia ostrość oraz uchwycenie kropli w ramie zdjęcia. Ustaw aparat, tak, aby kropla była uchwycona w centrum kadru, by uzyskać wspaniałe refleksje w tle. Nie przywiązuj większej wagi do kompozycji, najważniejsze jest, aby kropla znalazła się w ramie zdjęcia, resztę zawsze można wykadrować. Ustaw opcje aparatu na tryb ręczny, natomiast ostrość nakieruj na miejsce gdzie kropla uderza o powierzchnię wody. Najlepiej zanurz palec w wodzie, aby aparat miał się na czym skupić. Wybierz krótki czas otwarcia migawki, najlepiej ok. 1/200 sekundy, natomiast wartość przesłony na f4-f5, aby uzyskać wystarczającą głębię ostrości. Na końcu przyciemnij oświetlenie w pomieszczeniu i włącz lampę błyskową.

3
Kropla wody w kształcie serca
Najważniejszy jest czas.

Najtrudniejszym elementem podczas fotografowania kropel wody jest wymierzenie czasowe. Użyj kroplomierza, wyciskając je z tej samej wysokości, na której znajduje się kran i staraj się uchwycić moment spotkania z powierzchnią wody. Przejrzyj swoje zdjęcia i wyciągnij wnioski, jaki moment był najbardziej odpowiedni. Pamiętaj, że należy wykonać mnóstwo zdjęć. Większość z nich trzeba będzie usunąć, dlatego musisz mieć z czego wybrać.

4
Kropla mleka
Wypróbuj różne płyny i pojemniki.

Oprócz wody istnieje wiele płynów, które mogą tworzyć fascynujące kształty, także pamiętaj, że zawsze należy eksperymentować. Możesz użyć coli, mleka, barwników, które dodawane są do żywności, lub po prostu mieszaj różne płyny ze sobą. Spróbuj również użyć innych naczyń, takich jak łyżka, popielniczka, czy porostu użyj zwykły pojemnik lodem. Jeśli nie chcesz fotografować pojedynczych kropli, możesz utworzyć większą ich ilość lub mały strumień wody. Wiedz, również, że zamiast cieczy możesz również użyć małych przedmiotów. Najważniejsze się pracować ze swoją wyobraźnią, a możliwości same przyjdą.

Strona 1 z 5

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane