Anoreksja

Jak rozpoznać anoreksję?

XkasiulekXVikiX - specjalista Tipy.pl
Anoreksja jest coraz częstszym problemem społecznym dotyczącym przede wszystkim młodych ludzi. Poniżej znajdziesz przyczyny anoreksji oraz dowiesz się jakie charakterystyczne cechy osobowości charakterystyczne cechy występują u osób chorych na anoreksję.
1
Anoreksja
Anoreksja to zaburzenia odżywiania występujące pod dwiema postaciami: jadłowstrętu psychicznego, czyli anoreksji (anorexia nervosa), oraz żarłoczności psychicznej, czyli bulimii (bulimia nervosa). Obydwie postacie są groźne dla zdrowia, a nawet życia chorej osoby.
2
Anoreksja
Jadłowstręt psychiczny jest chorobą jak nazwa wskazuje - psychiczną, chorzy są przekonani że są zbyt grubi, wiec stosują dietę prowadzącą do wyniszczenia organizmu. Przyczyna tej choroby nie jest znana, najczęściej choroba jest stwierdzona u dziewcząt i młodych kobiet, szczególne w wieku 13 a 14 lat oraz pomiędzy 17 a 18 rokiem życia. U chłopców anoreksja pojawia się około 10-20 razy rzadziej.
3
Anoreksja
Osobę z anoreksją charakteryzuje skrajnie szczupłe wyniszczone ciało, zaostrzają się rysy twarzy, skóra jest sucha, pokryta jest owłosieniem typu meszek, tkanka tłuszczowa prawie całkiem zanika.

U osób chorych na anoreksję występują charakterystyczne cechy osobowości: brak gotowości do nawiązywania kontaktów z innymi ludźmi, odsuwanie się od innych, utrata przyjaciół. Perfekcjonizm - osoby chore są solidne, koncentrują się na nauce i pracy, cechuje je duża potrzeba sukcesu. Cechuje je także niepewność, lęk przed niepowodzeniami, nadmierny krytycyzm wobec siebie. Charakterystyczna jest niska samoocena i brak wiary w siebie. Stan depresji, niepokoju i społecznego wycofania często poprzedza pojawienie się choroby.

Powiązane porady

Słuchać
ojciec syn dziecko rodzice autorytet
rozmowa z dzieckiem

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane