Filmy DVD

Jak dodać napisy do filmu?
TomekL - specjalista Tipy.pl

Czasem zdarza się, że odtwarzacze DVD nie są w stanie otworzyć napisów umieszczonych w oddzielnym pliku, wtedy najlepszym wyjściem jest wklejenie napisów do filmu. W tym poradniku dowiesz się jak w łatwy sposób na stałe dodać napisy do filmu. Dodawanie napisów do filmu polega na zdekodowaniu pliku video rozdzieleniu go na klatki i wklejeniu napisów do odpowiednich klatek. Brzmi strasznie, ale to wszystko zrobią za Ciebie odpowiednie programy.

P

* Program Virtual Dub (do pobrania za darmo).
* Wtyczkę do programu Virtual Dub Subtitler.
* Program Subtitle Tool służący do konwertowania różnych formatów napisów do formatu .ssa.
* Odpowiednie kodeki np. zainstaluj K-Lite Mega CodecPack.
* Trochę wolnego czasu.

1

Pobierz i wypakuj program Virtual Dub, pobierz i zainstaluj wtyczkę Subtitler. Po zakończeniu instalacji wtyczki przejdź do katalogu w którym została zainstalowana i skopiuj plik Subtitler.vdf do katalogu plugins, znajdującego się w katalogu z programem Virtual Dub.

2

Na początek musisz mieć przygotowane napisy w formacie .ssa. Uruchom program Subtitle Tool. Kliknij Open i otwórz napisy do konwertowania (Czasem po otworzeniu napisów program prosi o ustawienie ilości klatek na sekundę, wystarczy kliknąć Detect from AVI i wskazać plik video do, którego są te napisy) Kliknij OK.

3

W głównym oknie programu kliknij Save i z listy dostępnych opcji wybierz SSA (SubStationAlpha) script (for VirtualDub), wybierz katalog gdzie napisy mają być zapisane i kliknij OK.

4

Uruchom program Virtual Dub i kliknij File -> Open video file… i odszukaj plik video do, którego chcesz dodać napisy.

5

Kliknij Video -> Filters -> Add i z listy wybierz Subtitler, jeśli na liście nie znajduje się ten filtr kliknij Load…, odszukaj plik Subtitler.vdf i załaduj filtr. Z listy wybierz subtitler i kliknij OK.

6

W polu SubStationAlpha… kliknij na przycisk … i odszukaj plik z napisami, które utworzyłeś w kroku drugim i trzecim i kliknij OK i jeszcze raz OK.

7

Kliknij Video -> Compresion lub użyj skrótu Ctrl + P, wybierz typ kompresji video i kliknij OK.

8

Teraz można już zapisać plik z filmem kliknij File -> Save as AVI…, wybierz katalog w, którym film ma zostać zapisany i wpisz jego nazwę.

9

Film zacznie się renderować, może to zająć nawet kilka godzin (czas renderowania zależy od długości filmu i od twojego sprzętu). W trakcie renderowania wyświetlany jest aktualny status i podgląd filmu.

?

Wskazówki
* Na początek zajmij się niewielkim plikiem (konwersja zajmie mniej czasu) i spróbuj różnych ustawień programu, aby osiągnąć zadowalającą jakości filmu w stosunku do rozmiaru pliku.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane