pieczone warzywa

Jak przyprawić pieczone warzywa?
Gomez - specjalista Tipy.pl

Dla wybrednych smakoszy odpowiednie doprawienie warzyw (i generalnie wszystkich potraw) to podstawa. Ma zresztą ono coraz większe znaczenie dla wszystkich. Wychodzimy poza ramy, sól oraz pieprz już nam nie wystarczają. Chcemy czegoś więcej. Ale jak prawidłowo używać przypraw, żeby nasze warzywa nabrały odpowiednio oryginalnego smaku, który na długo zapamiętasz. Podpowiedź poniżej.
1

Oliwa z oliwek. Jest to bardzo popularny olej używany bardzo często właśnie po to aby nadać potrawom smaku. Tak samo jest z pieczonymi warzywami. Oliwa dodatkowo pomaga im się odpowiednio wysmażyć. Oliwa grubo pokryje warzywa, niejako uszczelniając je, co nie pozwoli ich zdrowym sokom wydostać się na zewnątrz i zmarnować.

2

Czosnek. Idealny do nadania odpowiedniego smaku warzywom. Podczas jego pieczenia uwalnia się charakterystyczny smak, którym przechodzą warzywa. Czosnek jest oczywiście taką przyprawą, którą nie każdy lubi, zwłaszcza w nadmiarze. Trzeba więc być bardzo ostrożnym.

3

Przyprawy w proszkach. Generalnie, większość przypraw w proszkach sprawdza się w połączeniu z warzywami. Są to na przykład cayenne, papryka słodka, chilli czy curry. W zależności od tego co lubimy, możemy poeksperymentować z każdą z tych przypraw.

4

Zioła. Wśród nich prym wiedzie oregano, bazylia, koper, kolendra czy pietruszka. Każde z ziół nada warzywom innego posmaku. Jeśli nie umiesz się zdecydować, wypróbuj każde po kolei i sama zdecyduj, które najlepiej Ci smakują. Możesz też miksować ze sobą zioła i inne przyprawy. Jest to nawet zalecane. Ważne, żeby nie przedobrzyć.

5

Cytrusy. Dodają warzywom powiewu świeżości i potrafią całkowicie odmienić ich smak. Jednym ze sposobów nadania warzywom cytrusowego posmaku jest wrzucenie na patelnię kilku kawałków cytryny, limonki czy pomarańczy i razem z nimi podsmażyć warzywa.

6
Można też kupić specjalne mieszanki przypraw do warzyw. Myślę, że warto je wypróbować, ponieważ mogą nam przypaść do gustu, na przykład przyprawa rzymska czy orientalna.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane