Dzieci rysują

Jak nauczyć dziecko rysować?
AnetaZ - specjalista Tipy.pl

Nauka rysowania jest zabawna i edukacyjna zarówno dla dzieci jak i dorosłych. Pozwala im na zabawę w momencie rozwijania kreatywnych umiejętności. Jeśli zastanawiasz się nad zapisaniem swojego dziecka do kółka artystycznego, upewnij się, że zajęcia są zbilansowane i nie są zbyt restrykcyjne. Nauka nowych rzeczy jest świetna, ale dziecko powinno mieć też trochę wolnego czasu na robienie czegoś mniej twórczego. Aby pomóc dziecku w rozwijaniu, możesz pomóc mu rysować w domu. Wskazówki podane poniżej powinny być wykorzystane jako wytyczne które Cię zainspirują i pomogą stworzyć własne pomysły, aby pomóc Twojemu dziecku nauczyć się rysować.
1
Bardzo ważne jest, aby dobrze nauczyć dziecko podstaw podczas nauki rysowania. Zacznij od podania mu kartki papieru, ołówka i gumki do mazania. Na początku zacznij od uczenia dziecka podstawowych kształtów takich jak kwadrat, koło, trójkąt i prostokąt. Ćwiczcie do momentu, aż kształty rysowane przez malucha będą doskonałe i dziecko będzie w stanie narysować je łatwo i bez przeszkód. Następnie możesz zacząć naukę rysowania spirali i krzywych linii. Upewnij się, że wymiary są prawidłowe, a spirale są takie same na górze jak i na dole. Twoje dziecko powinno ćwiczyć rysowanie cały czas, do momentu, aż będzie w stanie narysować je z zamkniętymi oczami. Pamiętaj, że powtarzanie jest tutaj bardzo ważne, a praktyka czyni mistrza.
2
Weź prosty przedmiot taki jak puszka z kukurydzą i powiedz dziecku, aby przyjrzało się podstawowym kształtom z których obiekt jest stworzony. Podkreśl, że całość jest prostokątem, góra i podstawa półkolem. Podkreśl, że kiedy przechylisz puszkę góra staje się wydłużonym kołem który nazywa się elipsą a dół puszki nie jest prosty tylko jest łukiem. Przejdź się dookoła domu i porozglądaj za kubkami i filiżankami, niech Twoje dziecko przyglądnie się ich kształtom. Następnym krokiem jest narysowanie tych przedmiotów. Niech rysuje najpierw delikatne linie, upewniając się, że pozycja rysowanego obiektu na papierze jest prawidłowa. Jeśli rysuje puszkę kukurydzy upewnij się, że górna część puszki (elipsa), jest proporcjonalna do reszty. Teraz porównaj narysowany przedmiot z prawdziwym. Jeśli się wszystko zgadza i jesteś zadowolona z pozycji i wymiarów rysunku, możesz powiedzieć dziecku, żeby rysowało grubsze i cięższe linie, aby wydobyć niektóre części i szczegóły obiektu. Niepotrzebne linie wymażcie gumką do mazania.
3
I znowu, powtarzanie jest tu kluczowe. Jeśli Twoje dziecko dotrze do tego momentu, że narysowanie puszki jest dla niego bułką z masłem. Zachęcaj je do dalszej praktyki, aby rysowały szybko i dokładnie. Następnie przechyl puszkę i niech rysuje ją z innych perspektyw i kątów. Za każdym razem zwracając uwagę na różne kształty, które tworzy obiekt. Teraz można przejść do bardziej skomplikowanych obiektów, takich jak martwa natura np. owoce w misce. Aby narysować miskę z owocami, twoje dziecko powinno zacząć od narysowania delikatnego konturu owocu np. koła jako konturu jabłka. Kiedy podstawowy kształt jest już narysowany, niech wypełni ołówkiem oryginalny kształt koła. Powiedz dziecku, żeby patrzyło więcej na jabłko niż na sam papier. Ważne jest, aby nauczyć dziecko rysowania tego co widzą jego oczy, a nie tego co mówi ich pamięć. Możesz zmieniać pozycje miski, tak, aby dziecko mogło rysować przedmiot z kilku perspektyw, za każdym razem zaczynając od rysowania podstawowego kształtu owocu. Podczas takich ćwiczeń, mózg Twojego dziecka uczy się, aby automatycznie rozpoznawać kształty i bardzo szybko stanie się to jego drugą naturą.
4
Niech Twoje dziecko ćwiczy rysowanie przedmiotów w różnym oświetleniu, spróbuj używać lampy, ponieważ daje ona więcej cieni. Pokaż dziecku jak ożywić jabłko, eksperymentując z cieniami. Niech cieniuje miejsca ołówkiem. Kolejnym przykładem martwej natury są kwiaty w wazonie.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane