Przeprowadzka

Jak pomóc dziecku przetrwać przeprowadzkę?
AnetaZ - specjalista Tipy.pl

Przeprowadzka może być bardzo stresująca - pakowanie wszystkiego oraz setka innych logistycznych problemów, chociażby takich jak podłączenie Internetu. Ale dla Twojego dziecka przeprowadzka może być jeszcze cięższa. Tęsknota za starymi znajomymi i strach przed przystosowaniem się do nowego środowiska. Poniżej przeczytasz o wskazówkach dla całej rodziny, które przekształca strach w zabawną przygodę.
1
Uczucia dzieci:

Dzieci czują się bezradne, kiedy dowiadują się, że się przeprowadzają, ponieważ jest to decyzja, którą podejmują rodzice. W przeprowadzce ważne jest, aby dzieci mogły decydować w innych mniejszych sprawach. To pomaga im odzyskać poczucie kontroli, a nawet może sprawić, że będą podekscytowane przeprowadzką.

2
Zrób listę życzeń:

Jeśli przenosicie się do innego miasta, ale nie znaleźliście jeszcze mieszkania, zapytaj swoje dzieci, gdzie chciałyby mieszkać. "Blisko parku", albo "z większym ogródkiem" - mogą to być życzenia, które znajdziesz na liście. Jeśli już wybraliście dom, możesz zaangażować je np. w urządzaniu swoich pokojów (niech wybiorą farbę lub tapetę).

3
Podaruj dziecku skrzynię na skarby:

Daj swojemu dziecku jego własne pudełko do pakowania. Mogą udekorować je w dowolny sposób, naklejkami czy farbami! I będzie to miejsce, gdzie mogą przechowywać swoje ulubione rzeczy.

4
Pozwól na rytuał pożegnalny:

Dzieciom łatwiej jest zapomnieć o czymś, jeśli tylko będą mieć szansę na pożegnanie. Zorganizuj przyjęcie pożegnalne i podaj notatnik, aby każdy mógł w nim napisać wiadomość pożegnalną. Poproś gości o przyniesienie swoich ulubionych zdjęć i aby przykleiły w je w tym notatniku. Oczywiście zbierz od wszystkich adresy e-mail oraz inne informacje kontaktowe. Przejedźcie się ostatni raz po okolicy, aby odwiedzić ulubione miejsca. Zróbcie sobie zdjęcia, a nawet przeprowadź małe rytuały takie jak wyrycie swoich imion w starym drzewie, albo zasadźcie drzewko w swoim ulubionym placu zabaw, tak, aby dziecko czuło, że zostawia coś za sobą.

5
Pokaż dzieciom zdjęcie waszego nowego domu:

Da im to konkretny obraz czego się spodziewać, mogą stać się nawet podekscytowane. "Popatrz to drzewo w ogrodzie jest idealne na huśtawkę!", albo "na naszej ulicy są dzieci w waszym wieku."

6
Przeprowadzka a dziecko
Dowiedz się czegoś o swoim nowym sąsiedztwie:

Poszukaj w Internecie informacji o nowej okolicy: historyczne ciekawostki, miejsca turystyczne, pobliskie restauracje, kluby do których Twoje dzieci mogą dołączyć. Dzięki temu dzieci będą na coś czekać, a nawet będą się mniej obawiały wiedząc, że po przeprowadzce będą mogły kontynuować swój wcześniejszy tryb życia. "O! zobacz Twoja nowa szkoła ma świetne kółko teatralne, może będziesz chciał dołączyć!"

Strona 1 z 2

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

ogrodniczka
08.10.2012
grunt to dobrze zaplanować sam proces przeprowadzki żeby maluch nie czuł się odsunięty. zaangażować w pakowanie własnych zabawek można już kilkulatka! warto skorzystać z poradnika, na stronie firmy przeprowadzkowej japa jest świetna lista spraw do załatwienia w trakcie i tuż przed przeprowadzką- warto wydrukować, przeanalizować i przykleić na lodówce żeby o czymś nie zapomnieć, dzięki temu wszystko pójdzie sprawniej :)