Kotlety z kurczaka

Jak zrobić kotlety z kurczaka?

AnetaZ - specjalista Tipy.pl
Podany poniżej przepis na kotlety z kurczaka jest bardzo podobny do kotletów schabowych, oczywiście z tą różnicą, że są zrobione z kurczaka. Robienie takich kotletów wymaga pewnych umiejętności jak pokroić kurczaka tak, aby wyszły płaskie i cienkie porcje; więc jeśli się zastanawiasz jak to zrobić, poniżej znajdziesz kilka wskazówek. Kotlety z kurczaka są idealne na obiad, możesz je również przechowywać w lodówce i odgrzać je ponownie lub zjeść zimne. Są również idealne do kanapek.
P

* Około 70 dkg piersi z kurczaka bez kości,
* 2-3 jajka,
* Około 1 szklanki bułki tartej (możesz zastąpić ją również mąką, lub innymi gotowymi panierkami),
* Sól do smaku,
* Olej do smażenia.

1
Składniki na kotleta z kurczaka
Przygotuj wszystkie składniki: najlepszym wyborem na panierkę do tego dania jest bułka tarta (możesz ją przygotować samodzielnie lub kupić w sklepie), piersi z kurczaka umyj w zimnej wodzie i osusz za pomocą papierowych ręczniczków.
2
Pierś kurczaka
Jaki będzie Twój następny krok, zależy od wielkości piersi z kurczaka. Z jednej piersi musisz zrobić dwie porcje, które będą mniej więcej wszędzie tej samej grubości, tak aby kotlety się równo usmażyły (co jest nieco trudne jeśli chodzi o kurczaka). Możesz to zrobić krojąc kurczak wzdłuż, odkrawając cieńszą część od grubszej. Dokładnie tak jak na zdjęciu.
3
Pierś z kurczaka
Weź cieńszy kawałek piersi i przekrój go robiąc dziurę w środku, nie przekrawaj kurczaka jednak do końca, ale tak, aby dwie części były nadal złączone.
4
Krojenie piersi
Na drewnianej desce rozłóż na płasko przekrojoną pierś z kurczaka.
5
Krojenie piersi z kurczaka
Następnie zrób to samo z grubszą częścią piersi z kurczaka.
6
Pierś z kurczaka
Tak więc z jednej, średniej wielkości piersi z kurczaka otrzymasz 2 porcje mniej lub bardziej płaskie. Powtórz wszystkie kroki od 1 do 5 z resztą piersi.
7
Ubijanie kurczaka
Każdą porcję kurczaka posól z obu stron i ubij tłuczkiem do mięsa, aby kawałki kurczaka były równe mniej więcej wszędzie.
8
Wymieszane jajka
Do płytkiej miseczki wbij wszystkie jajka, dodaj sól i dokładnie wymieszaj.
9
Panierowanie w mące
Na patelni rozgrzej olej na średnim ogniu. W miedzy czasie kiedy olej się rozgrzewa, rozbite kawałki kurczaka obtocz z obu stron w bułce tartej.
10
Panierowanie w jajku
Teraz obtocz kotleciki w jajku.
11
Smażenie kotletów z kurczaka
Tak przygotowane kawałki kurczaka ułóż na rozgrzanej patelni i smaż przez około 2 minuty. Następnie przewróć na drugą stronę i smaż, aż będzie gotowe. Powtórz ta czynność z reszta kotlecików.
12
Kotlety z kurczaka z ziemniakami i kiszonym ogórkiem

Tak usmażone kotlety podawaj na obiad lub kolację z wybranymi dodatkami (na przykład z tłuczonymi ziemniakami). Zimne kotlety są też idealne na kanapki. Smacznego!

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Gyros z kurczaka
Kurczak w sosie grzybowo-śmietanowym
Kebab z kurczaka z sałatką cezar

Podobne porady

Komentarze (7)

* Pola wymagane

Kala
14.11.2016
Czy ktos probowal te kotleciki? Nigdy nie robilam najpierw w bulce a nastepnie w jajku i jestem ciekawa jak to smakuje?
kasia_froncek
14.01.2016
Pierś kurczaka pokroić wzdłuż, na cienkie paski i na grilla :D tadam
domin
20.11.2012
Taa, szczypce. Ostatnie jakie miałam wisiały przy grillu i tak sobie wisiały i wisiały, że w końcu ktoś gimnastykując się z nimi i z karków stopił plastikową rączkę. Teraz w zasadzie nie mam niczego do takich manewrów.
Karola
18.11.2012
widelcem nakłujesz i odwrócisz, a szczypce nie zawsze się sprawdzą, tym bardziej, że ja mam niezbyt dobre wspomnienia ze szczypcami, często się psują, rozchodzą, a widelec jednoczęściowy np. cały metalowy, jak Forky jest niezniszczalny.
Morela
16.11.2012
Ostatnio zastanawiałam się nad narzędziem do smażenia czy kupić szczypce czy widelec, ale widelec chyba lepszy?
ferris85
16.11.2012
Kanapka z takim kurczaczkiem to niebo w gębie!
Polina
15.11.2012
Aby nie przywarły proponuję użyć jakiegoś dobrego widelca do odwracania, tak aby zrobić to szybko i sprawnie. Raz mamy nie przypalone kotlety a 2 tłuszcz na nas nie pryska