Jajka po szkocku

Jak zrobić jajka po szkocku?

JedzenieJedzenie - specjalista Tipy.pl
Przepis na szkockie jajka jest bardzo stary i pochodzi on oczywiście ze Szkocji. Dawniej nadzienie w okół jajka robiło się z szynki, anchovies oraz bułki tartej. Jajka te w Szkocji są tradycyjnym daniem śniadaniowym i ulubionym produktem piknikowym. Można je dostać zapakowane w foliowe woreczki niemal na każdej stacji benzynowej w Anglii. Jeśli jednak nie będziesz w najbliższym czasie jechać angielską drogą M1 możesz zrobić sobie ten przysmak sam. Szybko, łatwo i bezboleśnie. Poniżej przedstawiam przepis na jajka po Szkocku.
P

* 7 jajek
* 1 cebula
* 40 dag mięsa mielonego
* 10 dag bułki tartej
* pieprz, sól
* 1 łyżka ostrej musztardy
* 3-4 łyżki mąki
* 6 ostrych papryczek pokruszonych (piment) - opcjonalnie
* świeżo starta gałka muszkatołowa - opcjonalnie
* 1 łyżka posiekanej natki pietruszki - opcjonalnie
* gałązka tymianku - opcjonalnie

1
6 jajek ugotować na twardo 10-12 minut, nie dłużej. Schłodzić i obrać ze skorupki.
2
Cebulę zetrzyj na tarce i wymieszaj z mięsem, 3 łyżkami bułki tartej i jednym surowym jajkiem. Przypraw solą, pieprzem, musztardą oraz opcjonalnie innymi ziołami i przyprawami.
3
Jajka na twardo obłóż warstwą masy mięsnej i dociśnij. Aby mięso nie kleiło się do rąk, wystarczy oprószyć dłonie mąką.
4
Ubij ostatnie jajko. Jajka w mięsie spanieruj - obtocz w mące, następnie zanurzaj w ubitym jajku, a na koniec w bułce tartej.
5
W rondelku rozgrzej tłuszcz i porcjami smaż w nim jajka (aż panierka nabierze złotego koloru - ok. 8 minut). Wyjmij jajka i osącz z nadmiaru tłuszczu, układając na papierowym ręczniku.
6
jajka po szkocku
Podawać na ciepło albo na zimno. Aby ładnie się prezentowały przekrój je na pół i podawaj ozdobione rzeżuchą, sałatą i pomidorem.
?

Wskazówki
* Będą pyszne również z chrzanem i majonezem.

Powiązane porady

Kawa
kokos
Pudding z chleba i czekolady

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

Kasia
19.04.2016
Bardzo dobre. POLECAM
ciekawska
17.09.2015
W Anglii czyli w Szkocji??? Ciekawe....
masterpeter777
18.03.2013
Przepis bardzo dobry, jaja super smakuja. Wedlug moich obliczen zuzywamy 8 jaj a nie 7 :)
abc
10.12.2012
To jaskółcze gniazda się nazywa