Strogonow

Jak zrobić strogonowa?

AnetaZ - specjalista Tipy.pl
Istnieje wiele przepisów na strogonowa. Strogonow najlepiej smakować będzie z kaszą lub ziemniakami. Możesz go również zjeść ze świeżym chlebem.
P

* Około 1 kg mięsa wołowego (najlepiej polędwiczki),
* 1 duża cebula,
* 4-5 liści laurowych,
* 2-3 łyżki stołowe mąki,
* Sól i czarny pieprz,
* Olej.

1
Pokrojona cebula
Obierz cebulę i pokrój w półksiężyce.
2
Smażenie cebuli
Połóż patelnię na małym ogniu i rozgrzej na niej olej. Dodaj pokrojoną cebulę i smaż, aż nabierze złotego koloru, (około 10-15 minut).
3
Krojenie mięsa
W międzyczasie przygotuj mięso. Umyj je i pokrój w paski. Mięso będzie łatwiejsze do pokrojenia jeśli jest trochę zamrożone. Zacznij więc kroić mięso na porcje grubości około jednego cm.
4
Krojenie mięsa
Następnie każdą porcję pokrój w paseczki.
5
Smażenie mięsa i cebuli
Kiedy cebula jest już gotowa i złota, zwiększ ogień, przesuń cebulę na bok patelni i dodaj pokrojone mięso. Mięso musisz smażyć cały czas na wysokim ogniu, tak więc nie zapomnij o mieszaniu cebuli, aby się nie przypaliła.
6
Smażenie strogonowa
Kiedy każdy kawałek mięsa będzie dobrze usmażony, wymieszaj je z cebulą, dopraw solą i pieprzem oraz dodaj liście laurowe. Dobrze wszystko wymieszaj i przykryj pokrywką, zmniejsz ogień i duś wszystko przez około 10-15 minut. Czas duszenia zależy od jakości mięsa, więc jeśli spróbujesz kawałek i nadal będzie twarde musisz nieco wydłużyć czas smażenia.
7
Dodawanie mąki do mięsa
Kiedy mięso jest już gotowe, ściągnij pokrywkę i posyp je 2-3 łyżkami mąki. Całość dobrze wymieszaj, przykryj z powrotem przykrywką i duś przez kolejne 5 minut. Upewnij się, że ogień nie jest za wysoki, aby uniknąć przypalenia mąki.
8
Strogonow
Strogonow jest już gotowy. Możesz podawać go z kaszą gryczaną, ale równie dobrze będzie smakować z ziemniakami czy świeżą chrupiąca bagietką i masełkiem. Smacznego!

Powiązane porady

Gołąbki z ryżem i mięsem
Pierogi z mięsem i ryżem - pielmieni
Pulpety w sosie słodko-kwaśnym

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane