Zdjęcie w klubie

Jak robić zdjęcia w klubie?
Sooonia - specjalista Tipy.pl

Czy zastanawiałeś się kiedyś jak zrobić profesjonalne zdjęcia klubowe? Bez obaw, tutaj znajdziesz odpowiedzi na wszystkie nurtujące cię pytania. Robienie zdjęć w klubach jest nieco bardziej wymagające, chociażby ze względu na oświetlenie. Wystarczy stosować się do kilku ważnych zasad i wszystko wydaje się łatwiejsze. Na początku na pewno nie będzie łatwo, ale z czasem, kiedy nabierzesz doświadczenia będzie tylko lepiej. Zapraszam do zapoznania się z poradami.
1
Co chcesz uchwycić?

Najpierw zastanów się dlaczego chcesz zrobić zdjęcie. Odpowiedź jest prosta: po to, żeby klub i bawiący się ludzie dobrze wyglądali. W przypadku zdjęć klubowych, upewnij się, że realizujesz następujące priorytety (w kolejności):

- Seksowne dziewczyny;    
- Znani DJe (jeśli tacy są);    
- Dobrze bawiący się luzie (grupy, pary, ciekawi faceci);    
- Ciekawe miejsca

2
Jakiego zestawu potrzebujesz?

Bardzo niewiele, w przypadku SLR:    
- D-SLR aparat fotograficzny z M(anualnym) trybem i formatem RAW;    
- Zewnętrzna lampa błyskowa z E-TTL (np. tryb automatyczny);    
- Coś co złagodzi flash - może Stofen Omnibounce, lub po prostu karty bounce DIY.

Teoretycznie można robić zdjęcia klubowe aparatem z wbudowaną lampą błyskową, ale będziesz wyglądać jak amator i tak samo wyglądać będą Twoje zdjęcia. Twój wybór!

Należy pamiętać, że dobre lampy błyskowe mają podczerwień – strzelają one czerwoną wiązką na obiekt, aby wypracować ostrość i zbliżenie, co zajęłoby całą wieczność bez jej udziału. Jest to bezcenne.

Upewnij się, że Focus Assist pracuje w trybie ręcznym - z jakiegoś głupiego powodu najtańsze aparaty Canona pozwalają Ci na korzystanie z trybu ręcznego lub pomocy IR, ale nie jest to możliwe w tym samym czasie.

3
Jakich ustawień należy użyć?

Ukradnij ustawienia - wytrop w Internecie zdjęcia klubowe, które Ci się podobają i odczytaj dane EXIF!

4
Zdjęcie w klubie
Ustawienia do portretów.

Pierwszą rzeczą, której trzeba mieć świadomość - światło lampy błyskowej oświetla tylko ludzi, stojących na pierwszym planie. Światło po prostu nie jest wystarczająco silne, aby oświetlić cały pokój, a Ty zresztą wcale tego nie chcesz!

Jeśli korzystasz jedynie z automatycznego trybu aparatu - P, będzie on oświetlać jedynie pierwszy plan, a natomiast tło będzie czarne. Aby uzyskać kolor tła, przełącz się na tryb ręczny. Ustaw stosunkowo szeroką aperturę (f2.8 - F5.1) i stosunkowo długi czas ekspozycji (1 / 6 - 1 / 13 sekundy) z szybkim ISO (około 400-800). Wyłącz wszystkie stabilizatory obrazu w aparacie lub soczewki.

Flesz zamrozi to co na pierwszym planie, podczas gdy dłuższa ekspozycja pozwala oświetleniu tła dodać głębi. Jeśli to możliwe, ustaw ludzi pomiędzy Tobą a światłami, dzięki czemu zmaksymalizujesz kolor tła. Dym, niskie sufity, ozdoby i ludzie w tle stanowią wszystkie powierzchnie do maksymalizacji tego koloru.

Pamiętaj, aby zawsze pokazywać zdjęcia upolowanym osobom - to zawsze jest mile widziane!

5
Zdjęcie klubowe
Ustawienia dla zdjęć grupowych.

Nie rób każdego zdjęcia z lampą błyskową. Chcesz odrobinę dłuższej ekspozycji zdjęcia, bez jasno oświetlonej osoby na pierwszym planie? Wybierz albo coś stabilnego (np. dj’ka) albo rozmazany tłum.

Piękno fotografii cyfrowej polega na tym, że można po prostu próbować różnej długości ekspozycji, do momentu znalezienia takiej, która zadziała. Jeśli nie jesteś pewny, użyj informacji widoku zdjęcia, aby obejrzeć histogram obrazu, który powie ci, kiedy masz dobrą ekspozycję.

6
Zdjęcie baru
Ustawienia dla zdjęć przy barze.

Dzięki stosunkowo długiemu czasowi naświetlania i mniejszej ekspozycji, można również uchwycić neonowe oświetlenie barów.

7
Przetwarzanie zdjęć.

Zawsze rób zdjęcia w RAW zamiast JPEG. RAW daje o wiele większy margines bezpieczeństwa. Będziesz potrzebować również dobrego oprogramowania do obróbki zdjęć.

Nie bój się eksperymentować i np. na czarnym tle, wykorzystywać sztuczki, takie jak użycie Fill Light, aby wyciągnąć dodatkowe tło, które nie było początkowo widoczne.

Strona 1 z 3

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane