Sadzenie chrzanu

Jak sadzić chrzan?
Sooonia - specjalista Tipy.pl

Poniżej znajdziesz wszystkie informacje dotyczące sadzenia chrzanu. Dowiesz się jaka ziemia jest dla niego najlepsza, kiedy go sadzić oraz jak go pielęgnować.
1
Gdzie sadzić chrzan:     

Wybierz żyzny grunt dla tej szybko rosnącej rośliny. Ponieważ chrzan jest rośliną wieloletnią, nie umieszczaj go w ogrodzie warzywnym, który jest uprawiany co roku. Róg Twojego ogrodu ziołowego będzie idealny. Chrzan może być również uprawiany w głębokim pojemniku, takim jak beczka. Spróbuj zaoferować mu miejsce w pełnym słońcu. Półcień jest w porządku, jednak wzrost będzie wolniejszy. PH gleby powinno wynosić od 5,5 do 7. Roślina będzie rosła na ok. 60 cm wysokości i 45 cm szerokości.

2
Kiedy sadzić chrzan:

Korzeń posadź od razu jak go dostaniesz/kupisz. Jeśli nie możesz zrobić tego od razu, przechowuj korzeń w lodówce luźno owinięty w plastikową torbę. W następnym roku chrzan powinien być sadzony wczesną wiosną, zaraz po ustąpieniu mrozów. Chrzan można również zasadzić późną jesienią, tak samo jak czosnek i cebulę.

3
Jak sadzić rośliny chrzanu:     

Wykop dziurę dwa razy głębszą od grubości korzenia rośliny. Trzymaj roślinę nad otworem podczas gdy wypełniasz otwór ziemią, zachowując przy tym liście na równi z powierzchnią gleby. Dobrze podlewaj rośliny. Jeśli Twój chrzan został posadzony w pełnym słońcu, zaleca się chwilowe jego zacienienie na kilka dni, do momentu aż przyzwyczai się do nowego miejsca. Szybko zobaczysz pojawiające się nowe liście.

4
Powyżej: korzenie chrzanu gotowe do przysypania kompostem; Poniżej: Korzenie chrzanu po zasadzeniu
Jak sadzić korzenie chrzanu:

Wykop dziurę o szerokości 30 cm i na głębokość łopaty. Poluzuj glebę na dnie dziury. Umieść korzeń pod kątem 45 stopni, tak, aby cieńsza część korzenia była skierowana w dół. Wypełnij otwór kompostem, a następnie utwórz kopiec kilkucentymetrowy, ponieważ ziemia osiada z upływem czasu i podlewania.

5
Jak podlewać chrzan:     

Utrzymuj glebę lekko wilgotną, podobnie jak w przypadku innych roślin.

6

Jak nawozić chrzanu:     

Kompost, którym wypełniono dziurę, powinien dostarczać chrzanowi wystarczającą ilość składników odżywczych. Jednak w razie kłopotów zastosuj zbilansowany albo nisko-azotowy nawóz 2 lub 3 razy w roku.

7
Kiedy zbierać chrzan:     

W przypadku kiedy chcesz, aby twój chrzan był wyjątkowo ostry, nie zbieraj go aż do późnej jesieni. Jednoroczne rośliny, mają natomiast delikatniejszy smak, dlatego wykopuj je i przesadzaj raz w roku.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane