Czarna porzeczka

Jak sadzić czarną porzeczkę?

Sooonia - specjalista Tipy.pl
Czarna porzeczka
1 z 9
Czarne porzeczki są łatwe w uprawie i bardziej tolerancyjne względem ciężkich gleb, niż inne krzaki porzeczkowe. Tylko jeden krzak może zapewnić obfite zbiory porzeczek. Jeżeli krzewy czarnej porzeczki są dobrze utrzymywane oraz dostarcza się im odpowiedniej ilości składników odżywczych, można cieszyć się zbiorem owoców, już w rok po zasadzeniu krzewu.
1
Sadzenie czarnej porzeczki 2
Kiedy sadzić czarną porzeczkę?

Czarną porzeczkę należy sadzić wiosną lub jesienią.

Jak sadzić porzeczkę?

Wybierz otwarte i słoneczne miejsce. Przekop duży obszar gruntu, a następnie wykop otwór na tyle głęboki, aby pomieścił korzenie sadzonego przez Ciebie krzewu owocowego.

2
Sadzenie czarnej porzeczki 3
Włóż dużą ilość kompostu do otworu i wepchnij go głęboko w glebę.
3
Sadzenie czarnej porzeczki 4
Dosyp odrobinę nawozu do otworu i również wprowadź go głęboko do gleby.
4
Sadzenie czarnej porzeczki 5
Rozłóż ostrożnie korzenie krzewu czarnej porzeczki równomiernie na całym obszarze otworu. Krzew porzeczki umieść na taką głębokość, aby szyjka korzeniowa była około 5 cm pod powierzchnią ziemi.
5
Sadzenie czarnej porzeczki 6
Wypełnij przestrzeń wokół korzeni glebą, uklepując ją nogą, aby usunąć pęcherzyki powietrza.
6
Sadzenie czarnej porzeczki 7
Podlej krzew obficie wodą, ponieważ nasączenie gleby wodą, pozwala glebie dobrze ułożyć się dookoła korzeni krzewu.
7
Sadzenie czarnej porzeczki 8
Przytnij wszystkie pędy posadzonego krzewu nad 1 lub 2 pąkiem, aby pobudzić wzrost nowych pędów. W lecie krzew będzie wypuszczał wiele nowych pędów, które będą owocować następnego lata.
8
Sadzenie czarnej porzeczki 9
Jeśli sadzisz więcej krzewów to zachowaj pomiędzy nimi rozstawę około 1 metra.
Strona 1 z 9

Powiązane porady

Papryka zielona
brokuł
Rozmnażanie bluszczu

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

grazyna2
26.04.2013
Podam prostszy sposób- weź młody pęd krzaka i zanurz w ukorzeniaczu końcówkę, a potem wsadź wyznaczone miejsce - przyjmie się. Posadziłam tak wiele krzewów. Lubią one wilgotne miejsca.