Cyklameny (fiołki alpejskie)

Jak sadzić cyklameny?
Sooonia - specjalista Tipy.pl

Sadzenie cyklamenów z nasion jest zaskakująco proste, ale nie jest to praca dla niecierpliwego ogrodnika, ponieważ może potrwać nawet do roku czasu, zanim zasadzona w ten sposób roślina obrodzi w piękne kwiaty. Aby wyhodować rośliny, które będą rosnąć w pomieszczeniach należy używać nasion odmian o dużych kwiatach, które są dostępne w cudownej gamie kolorów.
1
Sadzenie cyklamenów 1
Przed rozpoczęciem sadzenia mocz nasiona cyklamena w ciepłej wodzie przez co najmniej 12 godzin, w celu zmiękczenia okrywy nasiennej, a następnie opłucz. Sadź nasiona w doniczkach wypełnionych kompostem, rozmieszczając je równomiernie.
2
Sadzenie cyklamenów 2
Posyp nasiona warstwą dobrego wermikulitu lub kompostu, aż powierzchnia będzie całkowicie pokryta.
3
Sadzenie cyklamenów 3
Podlej, a następnie przykryj szkłem i warstwą czarnego polietylenu, aby odgrodzić nasiona od światła i zachęcić je do kiełkowania. Utrzymuj temperaturę nie wyższą niż 16 ° - 21 °.
4
Sadzenie cyklamenów 4
Sprawdzaj doniczki regularnie. Kiełkowanie może trwać 30 - 60 dni, a w momencie gdy pojawią się sadzonki, usuń osłonę i postaw swoją doniczkę w jasnym miejscu.
5
Sadzenie cyklamenów 5
Liście rozwijają się z malutkich bulw, a w momencie, gdy pojawią się dwa lub trzy liście, rośliny można rozsadzić.
6
Sadzenie cyklamenów 6
Sadź pojedyncze sadzonki w 7,5 cm doniczkach, wypełnionych kompostem wielofunkcyjnym, utrzymując małą bulwę na równi z powierzchnią kompostu.
7
Sadzenie cyklamenów 7
Przesadzaj rośliny do większych pojemników, kiedy będą się coraz bardziej rozwijać, podlewaj je regularnie i raz w tygodniu dostarczaj składników odżywczych. Większość odmian powinno rozpocząć kwitnienie około dziewięciu miesięcy od siewu. Należy je przechowywać w chłodnym miejscu.
?

Wskazówki
*  Usuń przekwitłe kwiaty lub pożółkłe liście, poprzez przekręcenie łodygi i jej mocne pociągnięcie.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane