Rukola

Jak sadzić rukolę?

Sooonia - specjalista Tipy.pl
Rukolę najlepiej zasadzić w okresie od marca do września, ale nawet późne zasiewy mogą przynieść dobry plon ostrych, pieprznych liści do sałatek. Praktykuj odszczepianie liści rukoli, a zapewnisz sobie bogate zbiory przez całe tygodnie, a w celu zapewnienia sobie stałego zapasu, stosuj regularne zasiewy w ciągu całej wiosny i lata. Wraz z nadejściem jesieni, nakryj rośliny arkuszami otuliny, aby utrzymać chłód w ryzach. Możliwe, że dzięki temu będziesz mógł zbierać plon już z nadejściem pierwszych przymrozków.
1
Sadzenie pora 1
Użyj linii, aby oznaczyć rzędy. Wysiew nasion w prostej linii pozwala na identyfikację gdzie znajdują się sadzonki rukoli, a które liście to chwasty, które należy usunąć. Rząd 1-2 metrów, wystarczy na początek.
2
Sadzenie pora 2
W opakowaniu zawsze znajduje się mnóstwo nasion - zazwyczaj ich ilość jest wystarczająca, aby zasiać rząd o długości do 6 m. Jednak w celu uniknięcia, zbyt dużej ilości rozwiniętych roślin, lepiej jest sadzić mniejsze ilości nasion, a następnie kontynuować regularne zasiewy, dzięki czemu zapewnisz sobie stały dostęp do świeżej rukoli, przez dłuższy czas.
3
Sadzenie pora 3
Sadź nasiona rukoli ostrożnie wzdłuż rzędu, rozstaw je możliwie jak najbardziej równomiernie. Odległość pomiędzy nasionami powinna wynosić około 3cm.
4
Sadzenie pora 4
Użyj krawędzi motyki lub łopaty, aby przykryć nasiona lekko glebą. Usuń wszystkie pozostałości chwastów lub duże kamienie, aby zapewnić roślinie dobre warunki do rozwoju.
5
Sadzenie pora 5
Podlewaj nasiona za pomocą konewki.
?

Wskazówki
* Żuki mogą być problemem w lecie, wygryzając otwory w liściach rukoli. Najlepszą obroną jest nakrycie całego rzędu otuliną.

Powiązane porady

Pomidory w szklarni
Sadzonki cebuli
Szparagi

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane