Kot Turecki Angora

Jak obchodzić Dzień Kota?
Brygida85Brygida85 - specjalista Tipy.pl

17 luty to Światowy Dzień Kota. Święto to ma na celu podkreślenie znaczenia kota w życiu człowieka. W dniu tym nie powinno zabraknąć naszym mruczącym ulubieńcom przytulanek, pieszczot i przysmaków. Zobacz jak możesz umilić czas swojemu kotkowi.
1
Oczywiście nie żałuj w ten dzień swojemu kotkowi pieszczot. Głaszcz go po brzuszku, po wąsach, drap za uszami i po podbródku.
2
Mów do swojego kota. Nawet jeśli wydaje ci się to bezsensowne. Kot będzie ci wdzięczny jeśli dasz mu odczuć że starasz się z nim znaleźć kontakt. Miaucz do niego, naśladuj jego głos - rób to patrząc kotu w oczy, tak samo jak w przypadku rozmowy z człowiekiem.
3
przysmaki dla kotów
Idź do sklepu i kup mu to co najbardziej lubi. Dzień Kota nie jest dniem kiedy możesz kupić swojemu kotkowi byle ścierwo. O nie... W ten dzień kup swojemu kotu najładniejsze mięsko jakie zobaczysz w sklepie. Krwista, chudziutka wołowinka, świeże wątróbki, soczysty kurczak. Zdarzają się jednak koty niejadki (np. koty syjamskie są nad wyraz wybredne) - wówczas masz pewien problem, ponieważ nigdy nie zgadniesz na co Twój ukochany mruczuś będzie miał dzisiaj ochotę.

Dla kotów niejadków proponuję wypróbować tzw przysmaki dla kotów - kiełbaski. Koty je uwielbiają. Pędzą i wpatrują się błagalnie w oczy gdy tylko usłyszą szelest rozpakowywanego przysmaku.
4
Baw się z kotem. Kotom się nudzi i są spragnione twojego towarzystwa. Poświęć im zatem troszkę czasu biegając w okół domu za swoim ulubieńcem. Przywiąż zabawkę na sznurek i udawaj że to uciekająca myszka. Możesz również pobawić się z kotkiem w chowanego. Biegniesz za nim aż się zatrzyma po czym szybko zawracasz i biegniesz w innym kierunku. Kot z pewnością za tobą pobiegnie. Wówczas należy się skryć w jakimś kącie i wyskoczyć znienacka na biegnącego za tobą kota.
5
Zapewnij kotu nowe doświadczenia i wrażenia. Jeśli twój kot siedzi zamknięty na co dzień w mieszkaniu czy w domu wyprowadź go na spacer. Pozwól mu na chwilkę swobody. Pokaż mu śnieg (jeśli jest), trawę, ptaszki. Prawdopodobnie będzie przerażony ale przynajmniej nie będzie nudził się w domu.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

kociara
11.01.2013
autorem jest dziecko?
beatriss
22.02.2012
Zgadzam się co do kupna jakiegoś pysznego mięska, ale kilka dni wcześniej - mięso trzeba przemrozić min. 2-3 dni !!!
żółwik :D
30.12.2011
Moja kotka ma na imię Tosia. To będzie jej pierwszy Dzień Kota, ponieważ ma dopiero 7 miesięcy.. postaram się dostosować do tych zaleceń. To będzie jej najlepszy dzień.! :*
wikisa
26.12.2011
trzeba to wypróbować ;)