Gniazdko wielkanocne

Jak zrobić gniazdko wielkanocne?

MarzenaMarzena - specjalista Tipy.pl
Poniżej znajdziesz inspirującą instrukcję krok po kroku jak zrobić dekoracyjną pisankę wielkanocną wykorzystując sznurek i jak zrobić kurczaki z pomponów.
P

* Sznurek bawełniany w wybranym kolorze,
* Żółta włóczka,
* Kawałek pomarańczowego lub czerwonego filcu (do kupienia tutaj),
* 30-40 cm koronki około 2,5 cm szerokiej (do kupienia tutaj),
* 4 koraliki około 5mm średnicy,
* 30 cm różowej i niebieskiej wstążki,
* Balon o jajowatym kształcie, nie okrągły,
* Biały klej,
* Pistolet klejowy i klej do klejenia na gorąco (do kupienia tutaj),
* Lakier do włosów lub krochmal w sprayu,

1
Nadmuchaj balon do wielkości około 15 cm na długość. Powinien on być w jajowatym kształcie.
2
Stroik wielkanocny
Owijaj balon sznurkiem w różne strony często zmieniając kierunek owijania. Nawiń tyle sznurka ile uważasz. Chodzi o to aby ciasno owinąć balon (patrz zdjęcie).
3
Utnij resztę sznurka i końcówkę zawiń pod inny, tak aby nie uciekł i się nie odwijał. Weź ucięty sznurek i przywiąż do „ustnika” balonu.
4
Trzymając za sznurek spryskaj dokładnie cały balon lakierem lub krochmalem. Zabezpiecz blat przy którym pracujesz, aby go przy okazji nie pokryć warstwą lakieru. Odczekaj aż wyschnie i czynność powtórz 2-3 razy. Zawieś na dowiązanym sznurku do kompletnego wyschnięcia.
5
Gdy krochmal/lakier całkiem wyschnie przebij igłą balon i delikatnie wyjmij jego resztki ze środka wykorzystując odstępy pomiędzy sznurkiem.
6
Pisanka ze sznurka
Jeżeli nie chcesz kurczaka w środku pisanki, w tym momencie już jest zrobione, wystarczy tylko dowiązać tasiemkę i zawiesić jako na gałązce.
7
Aby zrobić otwór w pisance wytnij za pomocą ostrych nożyczek kawałek sznurkowej ścianki. Otwór powinien być około 8 cm wysoki wycięty po długości pisanki.
8
Spód gniazdka
Wycięty kawałek wykorzystasz jako gniazdko. Połóż je wypukłą stroną na blacie i wyłóż sztuczną trawą, przyklejając ją klejem.
9
Za pomocą pistoletu klejowego przylej koronkę wokół brzegu wyciętego otworu.
10
Wycięty kawałek ze sztuczną trawą włóż do otworu i umieść na dnie pisanki. Przyklej pistoletem klejowym. To gniazdko będzie dodatkowym obciążeniem pisanki, a tym samym pomoże ją utrzymać stojącą w pionie.
11
Teraz potrzebujesz wykonać kurczaki. Aby je zrobić musisz zrobić 4 pompony wielkości 3 złożonych palców.
12
Pompony zwiąż po dwa, w miejscu łączenia zawiąż różową i na drugim niebieską wstążkę.
13
Z filcu wytnij dwa kształty „karo” w kartach inaczej „dzwonki” maksymalnie 2,5 cm długie, które będą dzióbkami kurczaków.
14
Pistoletem z klejem przyklej dzióbki w odpowiednim miejscu na pomponach, przyklej także koraliki – oczy kurczaków.
15
Ułóż kurczaki w gniazdku w pisance.
?

Wskazówki
* Możesz zrobić większe pisanki, wówczas musisz nadmuchać większy balon i kupić więcej koronki oraz proporcjonalnie zwiększyć kurczaki,

Strona 1 z 2

Powiązane porady

uszy króliczka
Pisanka
rzeżucha

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

NauczycielkaPlastykiSzkolyPodstawowej
10.04.2014
Aby mieć pewność, że sznurki po przebiciu balona nie rozpadną się, należy przed nawlekaniem sznurków na balon, natłuścić go olejem lub oliwką, mamy wtedy pewność, że nasza sznurkowa pajęczyna nie przyklei się do naszego balonika, a tym samym się nie rozpadnie. Pozdrawiam Nauczycielka plastyki szkoły podstawowej.
saaab
18.03.2013
Pryskamy 4 razy lakierem i gwarantowane!
julcia1998
29.03.2010
bo krochmalem się nie robi tylko cukrem barany xD
i zaoszczędzicie czas i $$$$$ ;p
Joasia
23.03.2010
Mi też na początku nie wyszło, ale okazało się, że krochmal nie do końca stężał. Może za szybko przebiłaś balon?