Tabletki

Jak uniknąć osteoporozy?
Boorka - specjalista Tipy.pl

Osteoporoza, czyli słabość i łamliwość kości, jest związana z genetyką i stylem życia. Podczas, kiedy genetykę nie zawsze można zmienić, do walki z osteoporozą najlepszym rozwiązaniem jest zmiana stylu życia. Poniżej znajduje się 7 wskazówek, które pomogą Ci zmniejszyć ryzyko wystąpienia osteoporozy.
1

Ogranicz ilość spożywanego białka.

Im więcej białka spożywasz, tym szybciej pozbywasz się wapnia, ponieważ niezużyte proteiny są wydalane i zabierają ze sobą inne witaminy. Białko, które odbiera organizmowi wapń to przede wszystkim to pochodzące od zwierząt. Dlatego staraj się spożywać białko zawarte w fasoli, ziarnach i z innych niezwierzęcych źródeł.

2
Spożywaj cebulę.

Do tej pory skuteczność zapobiegania osteoporozie dzięki cebuli nie została udowodniona, jednak dzięki niej kości nie ulegają rozbiciu, a ponieważ osteoporoza zaczyna rozwijać się kiedy kości stają się cieńsze, cebula może faktycznie pomóc. Spośród wszystkich dostępnych rodzajów, najlepsze są te o intensywnym smaku.

3
Zredukuj spożywanie kofeiny.

Trzy filiżanki kawy to maksymalne spożycie. Każda kolejna ilość przyczyni się do wypłukiwania wapnia i zwiększenia ryzyka wystąpienia osteoporozy. Jeśli lubisz ciepły poranny napój, staraj się zmniejszyć ilość kawy, lub zamień ją na herbatę.

4
Włącz rybę do swojej diety.

Dla zwiększenia ilości wapnia w organizmie, od czasu do czasu zjedz rybę. Te puszkowane, jak łosoś lub sardynki, przyrządzane są z ośćmi. Dodając do tego zielone warzywa, na przykład brokuły, kapustę, czy rzepę, utrzymasz idealną dawkę tej witaminy.

5
Częsta aktywność.

Ćwiczenia z użyciem ciężarków pomagają zmniejszyć utratę tkanki kostnej. Wspaniałą metodą na poprawę postawy i równowagi jest joga, która zmniejsza szanse na łamliwość kości. Postaraj się ćwiczyć 3 razy w tygodniu po 30 minut.

6
Bierz suplementy wapnia.

Jeśli nie odżywiasz się zdrowo, w dodatku unikasz spożywania suplementów wapnia, wiedz, że może się to skończyć dla Ciebie osteoporozą. Same uzupełnienia również nie wystarczą, jeśli Twój organizm nadal będzie jakimś sposobem wydalał wapń. Suplementy powinny zawierać ok. 1000mg wapnia oraz witaminę D. Pamiętaj, aby zażywać zalecaną dawkę. Wszelka nadwyżka zostanie wydalona z organizmu.

7
Pij mleko i spożywaj nabiał.

Produkty mleczne i soja to naturalny sposób na uzyskanie i utrzymanie wapnia i witaminy D w organizmie. Dzięki nim Twoje kości staną się grubsze i bardziej wytrzymałe.

?

Wskazówki
* Kobiety są bardziej narażone na osteoporozę niż mężczyźni. Wynika to z tego, że dłużej żyją, mają mniej tkanki kostnej i po menopauzie zmniejsza się ilość estrogenów.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

topielica
17.10.2013
Można też pic rozpuszczone wapno-kapsułkę dziennie-inną metodą są sproszkowane skorupi jaj ,ale nie każdy może się do tej opcji przekonac.
Asia
26.05.2011
Pij mleko i spożywaj nabiał - tak, tak ... a potem dalsze problemy. Jednie dobre mleko to z mlekomatu.
Szczególnie przestrzegam też przed suplementami wapnia - powodują kamienie. Wiem bo mam. no może oprócz tych naturalnych ze skorupek jaj kurzych - a najlepiej sproszkowane jaja kurze, ale wiejskie - nie te sklepowe.