Jak zrobić faworki z migdałami?

JedzenieJedzenie - specjalista Tipy.pl
Masz dość zwykłych faworków, które za każdym razem smakują tak samo? Może skusisz się zatem na faworki z migdałami? Delikatny orzechowy smak z pewnością urozmaici nieco Tłusty Czwartek. Nie są trudne w wykonaniu, a smakują rewelacyjnie. Z pewnością posmakują nie tylko amatorom migdałów, ale każdemu, kto lubi słodkości. Choć faworki nie należą do tych nisko kalorycznych przekąsek, warto skosztować ich, choć raz w roku! Poniżej znajdziesz wskazówki, które pomogą ci w ich przygotowaniu. Smacznego!
P

* sześć żółtek;
* sześć łyżek kwaśnej gęstej śmietany;
* 200 – 250 gramów maki;
* 50 gramów zmielonych migdałów;
* jedna łyżka spirytusu;
* sól;
* litr oleju;
* cukier puder;
* mąka na stolnicy.

1
Zmiel migdały.
2
Żółtka, śmietanę, mielone migdały, spirytus oraz troszkę soli dokładnie wymieszaj, tworząc jednolitą masę.
3
Przesiej mąkę i dosyp ją do ciasta w takiej ilości, aby dobrze się ugniatało.
4
Ugniataj ciasto przez około pięć minut. Następnie przełóż ciasto z miski na stolnicę i dosyp resztę przesianej mąki. Zagniataj ciasto do momentu, aż będzie miało jednolitą konsystencję.
5
Zrób z ciasta kulę i bij ją przez pięć minut drewnianym wałkiem lub uderzaj nim o blat kuchenny, składając je kilka razy na pół.
6
Ciasto wsadź na pół godziny do lodówki.
7
Schłodzone ciasto rozwałkuj na bardzo cienki placek na oprószonej mąką stolnicy.
8
Rozwałkowane ciasto pokrój w paski (12 na 3 centymetry).
9
W każdym paseczku w środku zrób podłużne nacięcie. Chwyć jeden koniec paska, przełóż go przez dziurkę i wywiń na drugą stronę.
10
Smaż w rondelku w rozgrzanym oleju na złoty kolor, przewracając je od czasu do czasu w trakcie smażenia.
11
Usmażone faworki odsącz na papierze kuchennym i podawaj posypane cukrem pudrem.

Powiązane porady

Pączki
Pączkowe obżarstwo

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane