jedzenie pączków

Jak smażyć pączki, aby nie wchłaniały dużo tłuszczu?

JedzenieJedzenie - specjalista Tipy.pl
jedzenie pączków
1 z 7
Pączki są bombami kalorycznymi a zatem jednymi z największych wrogów osób na diecie. Ale jak wyrzec się jedzenia pączków w Tłusty Czwartek? Jedzenie pączków w ten dzień jest tradycją, poza tym są przecież takie pyszne. Jeśli jednak koniecznie musisz zjeść w czwartek chociażby jednego pączka przeczytaj poniższe rady dotyczące pieczenia pączków o niższej zawartości tłuszczu.
1
smażenie pączków żeby nie wchłaniały tłuszczu - krok 1

Odpowiednia temperatura tłuszczu

Tłuszcz do smażenia pączków musi być odpowiednio rozgrzany. W przeciwnym razie pączki wchłoną za dużo tłuszczu. Poza tym że będą ociekać nadmiernymi kaloriami, będą również niesmaczne. Uważaj aby tłuszcz nie był również zbyt gorący - wówczas pączki będą w środku surowe.

Jak sprawdzić temperaturę? Wrzuć odrobinę ciasta do tłuszczu. Jeśli zacznie skwierczeć, wypłynie na wierzch i w ciągu minuty zrobi się złote wówczas możesz smażyć pączki.

2
Obgotowywanie pączków

Nasze babcie obgotowywały pączki przed ich smażeniem. Dzięki temu nie wchłaniały one nadmiaru tłuszczu. Zamiast wrzucać pączki na olej wrzuć je najpierw do gotującej się wody, poczekaj aż wypłyną i gotuj przez 2 minuty. Wyciągnij z wody, poczekaj aż dokładnie ociekną i smaż na gorącym tłuszczu.

3
Spirytus do ciasta

Pączki nie wchłoną dużo tłuszczu jeśli dodamy do ciasta trochę spirytusu lub octu (2 łyżeczki na kilogram mąki). Jest to sprawdzony sposób naszych babć.

4
Spirytus do oleju

Kieliszek spirytusu możesz również wlać do oleju. Dzięki temu pączki będą mniej tłuste.

5
Ocet do oleju

Do oleju możesz dodać również kieliszek octu. To również dobry sposób na mniejsze wchłanianie oleju przez pączki.

6
Ręcznik papierowy

Pączki po usmażeniu wyjmij z rondelka i połóż na ręczniku papierowym, aby wchłonął nadmiar tłuszczu.

?

Wskazówki
* Aby tłuszcz nie kipiał wrzuć do oleju w czasie smażenia kawałki obranego ziemniaka.

Strona 1 z 7

Powiązane porady

pączki z czekoladowym sosem
pączki ziemniaczane
królowa pączków

Podobne porady

Komentarze (10)

* Pola wymagane

Oczqo
27.02.2017
Brednie... Na pączki to nie drożdżowe nocne.. Ale ja zawsze daje kieliszek najlepiej 50gr spirytusu, smalcu nie chłonęły a ciasto nie zważone... Jak ktoś nie umie robić drożdżowego to tak mu się dzieje... Podstawowa zasada... Spirytusu albo ocet daje się jak ciasto jednolite, już po dodaniu margaryny i jajek, po części już zagęszczone To wtedy można dać alkohol wyrobić zagęścić mąką ile potrzeba i wtedy ciastu nic nie będzie.. Od lat tak robię i zawsze jest dobrze
maria53
04.02.2016
Prawdziwe pączki i faworki to są smażone tylko na smalcu. Smalec jest mało wchłaniany przez ciasto.
misia
03.02.2016
Na sprawdzenie oleju jest najlepiej wrzucic plasterek ziemniaka obranego po jego usmazeniu jak na frytka olej jest gotowy. A do ciasta warto wlać octu na kg mąki tak ok.kieliszka wtedy pączki niebedą pochłaniac oleju.
sisi
04.11.2015
Lilly, ciasto na paczki, to nie jest drozdzowe ciasto nocne. Zwazy sie i bedzie smierdzaca masa.
maja
12.02.2015
Sprawdzanie rozgrzania oleju za pomocą kropli wody jest bardzo NIEBEZPIECZNE. Olej pod jej wypływem z łatwością może się zapalić. O wiele lepiej jest wrzucić na olej kawałeczek ciasta i sprawdzić czy się unosi i zaczyna się smażyć.
abc
30.01.2015
Lilly - pączki się smaży, a nie piecze. Od pieczenia jest piekarnik.
taratuj
26.02.2014
"Kieliszek spirytusu możesz również wlać do oleju. Dzięki temu pączki będą mniej tłuste." albo jeszcze lepiej kieliszek spirtu wypić a tłusty pączek jako zakąska będzie jak znalazł ;-) hehehe
Lilly
25.02.2014
A ja mam pytanie... czy ciasto na pączki można przygotować dzień wcześciej? Uformować i odstawić w chlodne miejsce a piec dopiero na następny dzień?
kamil2321
14.10.2012
Olej także można sprawdzić przez krople wody, jeśli będzie "pryskać" olej przez te krople wody które nalaliśmy, to będzie gotowy do smażenia :)
hibiskus2
28.02.2011
Po włożeniu pączków garnek należy przykryć a po przewró-
ceniu bez przykrycia.